به گزارش فارس، در پی اظهار نظرات متقابل روحالله عباسپور نماینده مردم بوئینزهرا و قدرتالله علیخانی نماینده مردم قزوین در جلسات گذشته مجلس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، گفت: بر اساس بررسیهای آقای امیدوار رضایی و بر اساس ماده ۷۷ حق با آقای علیخانی است.

وی به اظهارات علیخانی اشاره کرد و گفت: وی در مجلس اظهار داشت آمده‌ایم که باشیم و آمده‌ایم از رقیب ببریم، هم در قزوین، هم در بوئین‌زهرا ولی آقای عباسپور در مطلبی که مطرح کردند، نکاتی ذکر کردند که ما حق را به آقای علیخانی می‌دهیم که می‌تواند از اصل ۷۷ استفاده کند.

رئیس مجلس به اظهارات بیان شده از عباسپور در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: آقای عباسپور در سخنانش گفت آقایان یا دچار آلزایمر شده‌اند و یا کاسه ذهن‌شان سوراخ است؛ من از علمای مجلس می‌خواهم که از این بنده خدا امتحان قرآن بگیرند. خدا شاهد است روخوانی قرآن را بلد نیست.

لاریجانی در این رابطه گفت: ‌این مسائل توهین روشن به آقای علیخانی است؛ من خواهشم این است که محیط مجلس را به این مسائل آلوده نکنیم چراکه پرداختن به این مسائل خوب نیست.

وی اظهار داشت: بررسی آقای امیدوار رضایی نشان می‌دهد که آقای علیخانی حق استفاده از اصل ۷۷ را دارد ولی من از آقای علیخانی خواهش کردم از حقش بگذرد.

رئیس مجلس افزود: اگر آقای علیخانی از حقش بگذرد، خوب است و ما وقت مجلس را صرف این امور نمی‌کنیم.

بعد از اظهارات علی لاریجانی، قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین طی سخنانی گفت: به احترام شخص آقای رئیس و هیئت رئیسه و همه نمایندگان من از حقم می‌گذرم و امیدوارم خداوند قضاوت کند.

وی افزود: من مسائلی دارم که خدمت آقای رئیس تقدیم میکنم و امیدوارم آقای رئیس دستور بفرمایند تا این مسائل رسیدگی شود.