ایران هسته‌ای، محور بحثدو ژنرال فرانسه و اسرائیل

افكار نيوز: يك روزنامه فرانسوي فاش كرد: ايران، محور مذاكرات امروز اشكنازي و همتاي فرانسوي وي در پاريس بود.
به گزارش افکار به نقل از فارس، بنا بر اعلام یک روزنامه فرانسوی، برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع جنوب لبنان محور گفت‌وگوهای امروز رؤسای ستاد مشترک ارتش فرانسه و اسرائیل در پاریس خواهد بود.

روزنامه فرانسوی " فیگارو " نوشت: " ژنرال گابی اشکنازی " که هم‌اکنون در چارچوب سفری در فرانسه به سر می‌برد، امروز با " ادوارد گیلود " در پاریس دیدار خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، برنامه هسته‌ای ایران محور گفت‌وگوهای امروز رؤسای ستاد مشترک ارتش فرانسه و اسرائیل خواهد بود.
فرانسه و رژیم صهیونیستی مدعی آن هستند که ایران در تلاش برای تجهیز به بمب اتمی است و در همین راستا در تلاشند تا مانع از دستیابی ایران به بمب اتم شوند.
مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران کاملا غیرنظامی بوده و قصد تهران از پیگیری برنامه هسته‌ای خود صرفا استفاده‌های غیرنظامی و صلح آمیز است. همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها در گزارش‌های خود بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.
این در حالی است که ایالات متحده آمریکا به تنهایی بیش از ۹ هزار سلاح‌ اتمی در اختیار دارد و تنها کشوری است که از این سلاح علیه بشریت استفاده کرده است.
این دو مقام بلندپایه همچنین در جریان گفت‌‌وگوهای خود به بررسی اوضاع حاکم بر جنوب لبنان نیز خواهند پرداخت.
سفر اشکنازی به فرانسه با هدف گرمی روابط نظامی پاریس و تل‌آویو در دوران ریاست جمهوری " نیکلا سارکوزی " صورت می‌گیرد.
دیدار اشکنازی و گیلود در حالی صورت خواهد گرفت که رؤسای ستاد مشترک ارتش فرانسه و رژیم صهیونیستی از چهل سال پیش هیچگونه دیداری با یکدیگر نداشته‌اند.
رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی فردا پاریس را ترک خواهد کرد.
یک مقام بلندپایه نظامی ارتش فرانسه در اظهاراتی درباره این دیدار اعلام کرد: «فرانسه تاکنون هیچگونه مذاکره استراتژیکی با اسرائیل نداشته است.»
انتهای پیام / ب.