دفاع معاون لاروروف از حضور ایران در سوریه

میخائیل بوگدانف به تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به نفع این رژیم است که تروریسم در سوریه شکست بخورد. 
بوگدانف به تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گفت: حضور ایران در سوریه، اسرائیل را تهدید نمی‌کند... منافع اسرائیل در شکست تروریسم در سوریه است. این همان کاری است که ایران دارد انجام می‌دهد. 
این سخنان مقام روس زمانی مطرح شده است که رسانه‌های غربی در حال تبلیغ این مسئله هستند که در دیدار قریب‌الوقوع سران آمریکا و روسیه، دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین خواهد خواست که ایران، سوریه را به طور کامل ترک کند.

بوگدانف توضیح داد: آنطور که ما وضعیت را می‌فهمیم، نیروهای ایرانی در سوریه حضور ندارند. نظامیان و مستشاران ایرانی هستند. اما من معتقدم که تعدادشان محدود است. در نهایت، چه نیروهای ایرانی چه دیگرانی که به سوری‌ها دارند کمک می‌کنند، همه به درخواست دولت سوریه برای کمک به نابودی تروریسم در آنجا هستند.
بوگدانف در ادامه این موضع خود در حمایت از حضور ایران در سوریه افزود: تروریسمف تهدیدی جهانی است. این، چیزی است که همه کشورهای منطقه، حتی کشورهای دورتر از سوریه حتی روسیه را تهدید می‌کند. من فکر می‌کنم که به سود اسرائیل است که در سوریه هسته‌ای از تروریست‌ها و در رأس آن داعش و جبهة النصره شکل نگیرد. این همان هدف ایرانی‌هاست؛ کمک به سوری‌ها در حل مشکل تروریسم. 

فلسطین و «معامله قرن»
بوگدانف در بخشی دیگر از مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره طرح صلح دولت آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی، موسوم به «معامله قرن» صحبت و در موفقیت این طرح ابراز تردید کرد. 
بوگدانف گفت که روسیه سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد مگر وقتی که توافق دائمی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حاصل شود. 
این مقام روس از طرح صلح عربی که شاه پیشین عربستان سعودی (عبدالله) آن را مطرح کرده دفاع کرد و گفت که «اسرائیل می‌داند که طرح صلح عربی فقط مورد قبول کشورهای عربی نیست. بلکه برخی کشورهای اسلامی هم از آن حمایت می‌کنند. طرح صلح عربی (2002) اساس همه راهکارهای بین‌المللی است».