حاشیه های جدید فرزندان یک عضو هیئت رئیسه مجلس/فرزندان وکیلی کارمند هستند یا خبرنگار؟

گروه سیاسی- مرداد سال گذشته بود که انتصاب 2 پسر محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس در 2 شرکت مهم بعنوان مدیرعامل حاشیه ساز شد.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، در خبرها ذکر شد که مهدی وکیلی فرزند ٢٦ ساله مدیرعامل شرکت صنعتی کاوشگران آتیه صبا (وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون) منصوب شده است و پسر بزرگ وکیلی که ٢٩ سال دارد، نیز عضو هیئت‌مدیره دوده صنعتی پارس شده است.

بعد از انتشار این اخبار، وکیلی در مصاحبه ای این موضوع را یک توطئه دانست و اعلام کرد که فرزندم دانشجوی دکترای علوم سیاسی است و شرکت صنعتی کاوشگران آتیه صبا، صرفا یک شرکت کاغذی است که کار مطالعاتی می‌کند. ریالی هم بودجه ندارد. شرکتی وجود ندارد که مدیرعاملی داشته باشد.

اما وکیلی که اصل شرکت را منکر شد، در عین حال گفت که یکی از همکلاسی‌های پسرم در این شرکت بوده و دعوت کرده که بیا در این کار مطالعاتی به ما کمک کن. او هم فکر نمی‌کرده که جایی که می‌رود اینها پیش بیاید. اگر فکر می‌کرده ماهی 2 میلیون تومان این همه سر و صدا دارد، حتما نمی‌رفت.

وی همچنین کار پسرش را یک اشتباه دانست و گفت که با وی دعوا شده‌ و حتما باید اینها تنبیه شوند.

اما وی در مورد فرزند دومش هم گفت: یک پسر دیگرم که لیسانس مهندسی نفت و فوق لیسانس بازرگانی دارد، عضو غیرموظف دوده‌صنعت است. تازه این را فهمیدم و کلی دعوایش کردم. البته او عضو غیرموظف است و این یعنی کارش جدی نبوده و درآمدی هم ندارد. ٥٠٠ هزار تومان در ماه.

وکیلی سعی کرد با این اظهارات از فشار افکار عمومی که ایجاد شده بود، رهایی یابد اما کمتر از یک سال این بار، سهمیه خبرنگاری طرح ترافیک 2 فرزندش ابهاماتی بوجود آورد.

چهارشنبه گذشته که اسامی خبرنگاران، عکاسان و روزنامه نگارانی که از سهمیه طرح ترافیک استفاده کردند، منتشر شد، علاوه بر نام خود محمدعلی وکیلی، نام یک دختر و همان پسری که مدیرعامل شرکت صنعتی کاوشگران آتیه صبا بود، در این اسامی مشاهده شد.

محمدعلی وکیلی به دلیل سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی مثل همه نمایندگان به وی طرح ترافیک تعلق می گیرد اما وی به دلیل داشتن روزنامه ابتکار که صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن است، از سهمیه طرح خبرنگاری هم که با تخفیف 90 درصدی همراه است، استفاده کرده است.

غیر از این، وکیلی برای 2 فرزندش به نامهای نرجس و مهدی هم طرح ترافیک با استفاده از سهمیه خبرنگاری گرفته است.

حال سوال این است که فرزند وکیلی که به گفته وی، سال گذشته دانشجوی دکترای علوم سیاسی و مدیرعامل شرکت صنعتی کاوشگران آتیه صبا بوده، در رسانه ها بعنوان خبرنگار مشغول فعالیت است که از سهمیه خبرنگاری استفاده کرده؟.

آیا دختر وکیلی بعنوان خبرنگار مشغول کار خبرنگاری است که سهمیه طرح ترافیک گرفته است؟.

امید است وکیلی این بار در این زمینه اظهار نظر کرده و در راستای شفافیت بیشتر توضیحاتی ارائه کند که چطور فرزندان وی از سهمیه خبرنگاری طرح ترافیک استفاده کردند. همچنین شهرداری تهران که مدعی جلوگیری از سوء استفاده از سهمیه های طرح ترافیک بوده ،باید پاسخ دهد که چطور فردی که سال گذشته مدیرعامل یک شرکت بوده امسال خبرنگار شده و از سهمیه طرح ترافیک استفاده کرده است.