باید درباره رانت‌جویان ارزی سخت‌گیر باشیم

علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در کنگره سراسری «برند ملی؛ اقتدار ملی» با اشاره به اینکه وزارت خزانه‌داری امریکا با اعلام اینکه 22 میلیارد دلار ارز در کشور در دست مردم است، به دنبال باطل کردن این دلارهاست، افزود: شخص رئیس جمهور آمریکا به جد این هدف را دنبال می کند که اگر به اطلاعات بنیادی برسد ابتدا این اسکناس ها را مشکوک و بعد باطل اعلام کند.

وی گفت: هدف آمریکا از این اقدام حادثه سازی است تا باعث ایجاد تجمع برای فروش دلار و پس دادن این پول‌ها بشود.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بازار و نابسامانی اقتصادی افزود: ­همه اتفاقات از زمانی آغاز شد که عده ای ارز 4200 تومانی دریافت کردند اما محصولات خود را بر اساس ارز 8 هزار تومانی به فروش رساندند.

وی گفت: اولین واکنش های بازار در این زمینه مربوط به ابزارهای مرتبط با فضای مجازی، انواع گوشی ها و دستگاه های الکترونیک با واکنش وزیر ارتباطات نیز مواجه شد.

این نماینده مجلس افزود: ما باید برای حمایت از تولید علاوه بر تسهیل و تسریع تخصیص ارز از طرفی سخت‌گیر باشیم و بدانیم اگر کسی به تعهد خود عمل نکرده، رانت خواری کرده است و باید همه امتیازات و بدهی ها را از او اخذ کنیم. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه هدف گیری مجلس و دولت حفظ تولید برای عبور از مشکلات است، گفت: در این حوزه نشان های تجاری و اهمیت دادن به کیفیت کالاها، تبلیغ آنها و معرفی درست کالاهای ایرانی اهمیت ویژه ای دارد.

وی تاکید کرد: مجلس در این زمینه باید مصوباتی داشته باشد تا شاهد شکل گیری نشان های تجاری مبتنی بر ملی و بین‌المللی باشیم.