چرا روحانی در تغییر رویکرد و تیم اقتصادی دولت تعلل می‌کند؟!

این پرسش را یک سایت حامی دولت مطرح کرده است، انتخاب می‌نویسد: در حالی که ترمیم کابینه به یک مطالبه همه‌گیر تبدیل شده، تعلل دولت در انجام تغییرات که خود وعده آن را داده، همچنان ادامه دارد و این در حالی است که اوضاع اقتصادی بهبود پیدا نکرده است.
انتخاب با فرار به جلو می‌افزاید: اصلاح‌طلبان و حامیان دولت مدت‌هاست از روحانی به طور متناوب خواسته‌اند تا تیم اقتصادی کابینه خود را ترمیم کند. اخیرا(!!) و با بروز مشکلات اقتصادی فراوان، اصولگرایان منتقد و مخالف دولت نیز به این جرگه پیوسته‌اند. ششم تیر هم 187 نماینده مجلس در نامه‌ای به روحانی خواستار ترمیم کابینه شدند. امضای نامه توسط این تعداد نماینده، به وضوح نشان می‌دهد که ترکیب امضاکنندگان از هر سه فراکسیون مجلس بوده است.
اکنون چند روز از تایید رسمی ترمیم کابینه توسط واعظی می‌گذرد. در حالی که گمانه‌زنی‌ها در این خصوص به اوج خود رسیده، هنوز هیچ خبری از ترمیم کابینه نیست. این در حالی است که تغییری در اوضاع اقتصادی ایجاد نشده وافکارعمومی و نیز فعالان بازار هم منتظر اعلام تغییرات هستند؛ تغییراتی که می‌تواند دست کم از نظر روانی، کمی به آرامش بازار کمک کند.
طبیعی است سرعت در تصمیم‌گیری و انجام تغییرات، از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به بهبود اوضاع از نظر ذهنی و روانی کمک کند. با این وجود، عجیب است که هنوز هیچ خبری از تغییرات نیست و همچنان افکار عمومی منتظر اقدامات
دولت هستند!
حال، باید از دکتر روحانی و تیم بسته اقتصادی و دفتر رئیس‌جمهور پرسید، منتظر چه هستید و تصور می‌کنید، قرار است سیاست‌های سوخته تیم فعلی، چه معجزه‌ای بکند؟ آخرین تیر غیب تفکرات و استراتژی‌های ناقص تیم اقتصادی فعلی، تداوم افزایش قیمت سکه و دلار است که لابد این هم، از دسته حباب‌های ناتمام است!
اما نکند منتظرید در این شرایط حساس، زمان خریده تا مردادماه و موعد تغییر رئیس‌ بانک مرکزی و پایان حکم رسمی او برسد و آن زمان، سیف را تغییر دهید و با همین یک تغییر بدیهی، مشکل را پایان یافته تلقی کنید؟ اگر چنین باشد، این رفتار احتمالی مصداق ضرب‌المثل «روغن ریخته را نذر امامزاده کردن» است، در حالی که اصل موضوع، تنها سیف و بانک مرکزی نیست!  محل اصلی اشکال، البته به جز بانک مرکزی، برخی دیگر از استراتژی‌های اقتصادی سوخته و امتحان پس داده کنار گوش شما هستند!  سازمان برنامه، معاونت اقتصادی، مشاوران اقتصادی- سیاسی و ... را نیز دریابید! لختی تعلل، باید؛ زمان به نفع شما نیست!