مرتضوی: از رد صلاحیت‌ها خوشحال نیستیم

به گزارش فارس، سیدصولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور طی سخنانی در همایش رؤسا و دبیران هیئتهای بازرسی انتخابات سراسر کشور در تحلیل فضای حاکم بر جهان و شرایط داخلی کشورمان گفت: امروز فضایی که در نظام بین الملل حاکم است حاکی از یک شکاف عمیق بین سردمداران دولتها و حکومتها با غاطبه ملتهاست.

وی افزود: شعاری که در قیام ۹۹درصد علیه یک درصد مطرح است این یک پدیده دیگرساخته نیست بلکه یک واقعیتی است که امروز در دنیا به وقوع پیوسته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به انتخابات اخیر روسیه و دخالت‌های آمریکا و اروپا در آن اظهار داشت: الان شاهد یک رقابت میان اروپا و آمریکا با چین و روسیه و حتی بین اتحادیه اروپا در منطقه یورو و همچنین آمریکا و اروپا هستیم که همه اینها نویدبخش تحولی در جهان است و نتیجه آن می‌شود که بشر تشنه عدالت و به سطوح آمده از فشارهای اقتصادی به دنبال منفذی برای نجات خود است که این موضوع تئوری جدیدی برای جهان می خواهد.

مرتضوی ادامه داد: بر اساس آمار، غرب در فساد و منجلاب امروز به حدی رسیده که به دنبال اخلاقیات است و این گم‌گشته‌اش را در سیمای تفکر اسلام ناب می‌بیند و لذا می‌بینیم که فکر به اسلام گرایش وجود دارد و همین موضوع چالشی فراروی جوامع غربی است.

وی با بیان اینکه در منطقه ما تحولات دامنه دار و وسیعی به وقوع می‌پیوندد درباره بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: این موج بیداری اسلامی بدون توقف به پیش می‌رود و به رغم تبلیغات گسترده نظام استکبار که می‌خواست نام این موج بیداری اسلامی را انقلاب ناب بگذارد اما دیدیم که اینگونه نشد و در انتخابات تونس، اسلام‌گراها موفق شدند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه این بیداری اسلامی به سمت عربستان و قطر در حال حرکت است تلاش مستکبران برای منحرف کردن حرکت ملت‌های منطقه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مستکبران برای ایجاد انحراف در این حرکت اسلامی خواستند با کمک مالی و تسهیلاتی سوریه را دچار مشکل کنند که در این بین شیوخ بی‌تدبیر خلیج فارس همچون حاکمان عربستان و قطر هزینه‌های میلیاردی در سوریه خرج کردند که می‌خواستند بگویند که این اعتراضات در سوریه به تدریج به لبنان و ایران کشیده خواهد شد که از این بین به دنبال مشابه سازی بودند اما در سوریه با مشت پولادی مردم مواجه شدند.

مرتضوی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات داخلی کشورمان اظهار داشت: در جریان فتنه ۸۸ شاهدبودیم که به دنبال براندازی بودند اما مردم با حضور خود نقشه‌ها را نقش بر آب کردند و این حماسه حضور مردم در طول تاریخ و بعد از رفراندوم جمهوری اسلامی ایران در دنیا کم نظیر بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد از انتخابات ۸۸ فرمودند که در انتخابات بعدی حضور مردم چشمگیر و دشمن شکن خواهد بود اظهار داشت: این توقع مقام معظم رهبری ازدست اندرکاران انتخابات و مردم است که باید به آن توجه داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تأکید بر اینکه نظام سلطه با فشار اقتصادی به دنبال چالش در نظام جمهوری اسلامی است گفت که همانطور که امام(ره) فرمودند اگر ملت در صحنه باشند دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند که با توجه به این مباحثمشارکت گسترده مردم در انتخابات یکی از الزامات اساسی ما است.

مرتضوی افزود: باتوجه به افکارسنجی‌هایی که صورت گرفته مشارکت خوبی را در انتخابات پیش رو شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور خطاب به هیئت‌های بازرسی گفت: باید بستر مناسبی را برای مشارکت مردم فراهم کنیم چرا که تمام توطئه‌ها و نقشه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات است و از طرف دیگر برخی از آدم‌های وابسته به آنها هم می‌گویند چون ما نبودیم شاهدیم مردم در انتخابات شرکت نمی کنند از همین رو باید فضای مملکت را فضایی مملو از شور و نشاط بکنیم.

وی تأکید کرد: انتخابات نباید کار را در حاشیه قراردهد و ما باید به خدمت بی منت و کار و تلاش همچنان ادامه دهیم.

مرتضوی با بیان اینکه مردم را باید با عمل به این نتیجه برسانیم که انتخاب حق انهاست اظهار داشت: باید به مردم همان طور که اثبات کرده ایم، اثبات کنیم احدی قدرت دخالت در فرایند اطلاعات را ندارد و ما امانتدار آنها هستیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تأکید مجدد بر لزوم صیانت از آراء مردم گفت که توصیه بنده به هیئت‌های بازرسی این است که به آنها اجازه ندهیم هیچ یک از مدیران در انتخابات دخالت کند.

مرتضوی تأکید کرد: مشارکت حداکثری و گسترده را خود استراتژی اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران استو این مشارکت نیز به کیفیت انتخابات و اقتدار نظام می‌انجامد و همچنین تضمین کننده امنیت داخلی و خارجی ما خواهد بود.

وی همچنین در مورد بررسی صلاحیتها نیز یادآور شد: ما به عنوان ستاد انتخابات کشور از وزیر کشور که مسئول انتخابات کشور است از رد صلاحیتها خوشحال نیستیم اما از کنار قانونی نمیشود گذشت.