چند تذکر نماینده تهران به صدا و سیما

به گزارش فارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سهشنبه) در تذکر شفاهی در صحن مجلس خطاب به ضرغامی رئیس صدا و سیما اظهار داشت: البته من قصد نداشتم این تذکر را از تریبون مجلس به ایشان بدهم اما از آنجا که مدتی است در موارد متعدد با تماس تلفنی پیگر گفتن برخی از مسائل هستیم و ایشان وقت نمیکنند جواب تلفن ما را بدهند، لذا لازم دانستم تا با توجه به سخنانی که در برخی برنامههای صدا و سیما بخصوص در برنامه پارک ملت مطرح شده، تذکر دهم.

وی افزود: متاسفانه انتظار شنیدن چنین کلماتی نسبت به ارکان انقلاب اسلامی را از پشت تریبون صدا و سیما آن هم با دعوت از چهره‌هایی که مواضع متفاوت و مذبذب آنها کاملا مشهود است، نداشتیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز پروژه‌ای علیه ستون انقلاب اسلامی و جایگاه ولایت در بی‌بی‌سی کلید خورده و چهره‌های فرو ریخته‌ای مثل نوری‌زاد و فردی که برای خودش رزمندگی قائل است اما از مدت‌ها قبل جدا شده است، در سایت خبر‌‌آنلاین و روزنامه اطلاعات این پروژه را در داخل کلید می‌زنند لذا اگر ما این موضوع را در جاهای دیگر ببینیم، غصه نمی‌خوریم اما چرا باید از تریبون صدا و سیما شاهد این اتفاق باشیم.

رسایی همچنین تصریح کرد: در برنامه پارک ملت کسی دعوت شده و مطالبی از دهانش درمی‌آید که رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب چه استقبالی از مواضع این فرد کرده و چه تیترهایی برای سخنان این فرد انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: شب گذشته نیز مجری برنامه به جای اینکه نسبت به برنامه ۲ شب قبل عذرخواهی کرده و صدا و سیما وی را ملزم به عذرخواهی کند، کار خود را توجیه می‌کند لذا خواهش می‌کنم نمایندگان مجلس که عضو هیئت نظارت هستند، این برنامه را یک بار مورد بازخوانی قرار دهند و یک بار دیگر ببینید که دقیقا چه حرف‌هایی در آن برنامه مطرح شده و سپس بازتاب‌های آن را بررسی کنند.

" ما در مواردی از صدا و سیما حمایت کرده و همچنان خواهیم کرد اما این دلیل نمی‌شود که اگر خطایی به این بزرگی در صدا و سیما دیده شد، سکوت کنیم چراکه توقع و انتظار چنین برنامه‌هایی از صدا و سیما نمی‌رود. "

این نماینده مردم تهران در خانه ملت با ذکر این نکته که به دلیل اعتراضات گسترده‌ نسبت به این برنامه و سخنانی که در این برنامه مطرح شد، این اخطار و تذکر وجود دارد، تاکید کرد که امروز در کمیسیون فرهنگی قانون صدا و سیما را در دست رسیدگی داریم و در آنجا این موضوع را نیز در کنار قانونمند شدن صدا و سیما پیگیری می‌کنیم.

در ادامه سید شهاب‌الدین صدر نائب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی و باهنر ریاست ساعت پایانی صحن را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر رسایی اظهار امیدواری کرد که ضرغامی توجه بیشتری نسبت به این برنامه‌ها داشته باشد.

وی افزود: ایشان باید بررسی‌های لازم را در خصوص این برنامه و به خصوص سخنانی که در آن مطرح شده داشته باشد تا این کوتاهی که صورت گرفته حتما جبران شود.

نایب رئیس دوم مجلس از شجاعی و نوباوه که نمایندگان قوه مقننه در شورای نظارت بر صدا و سیما هستند، خواست تا حتما به این موضوع رسیدگی کرده و گزارش آن را به هیئت رئیسه تقدیم کنند.