به گزارش فارس، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای صنعت هستهای کشورمان که صبح امروز (سهشنبه) در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص ترور دانشمندان هستهای کشورمان گفت: در اوایل سال جاری رئیسجمهور به مقامات مسئول دستور اکید داد که حفاظت از دانشمندان هستهای در دستور کار قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شد و تمامی کسانی که در بخش هسته‌ای فعال هستند به موجب این دستور تحت نظر و مراقبت ویژه قرار گرفتند.

وی در خصوص اهداف دشمن از ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان گفت: قدرت‌های ظالم دنیا و صهیونیست‌ها پس از جنگ تحمیلی و تحریم‌های پی‌درپی موفق نشدند رشد جمهوری اسلامی را در بخش‌های علمی متوقف کنند.

رحیمی ادامه داد: بر این مبنا آنها به کثیف‌ترین روشی که برخلاف عادی‌ترین مسائل مربوط به جنبه‌های شریف انسانی است یعنی ترور متوسل شده‌اند تا در مقابل این پیشرفت بایستند.

معاون اول رئیسجمهور یادآور شد: آنها از طریق ترور قصد توقف جمهوری اسلامی را دارند، اما از این کار پشیمان خواهند شد و جمهوری اسلامی راهکارهای مناسبی را در پاسخگویی به آنها خواهد داشت.