ادعای جدید وزیر صهیونیستی درباره اقدامات ایران در سوریه

«آویگدور لیبرمن» مدعی شد نیروهای تحت حمایت ایران در بلندی‌های جولان با کمک ارتش سوریه، مشغول ایجاد زیرساخت‌هایی جهت حمله به این رژیم است.

لیبرمن طی بازدید از مرزهای شمالی فلسطین و جولان اشغالی، ادعا کرد که نیروهای حزب‌الله با حمایت‌های ایران و دولت سوریه مشغول ایجاد آنچه «شبکه تروریستی» خواند، در نزدیکی منطقه حائل مرزی هستند.

به نوشته وبگاه شبکه «آی24 نیوز» لیبرمن گفت، ارتش اسرائیل با تمام قدرت علیه هر تاسیسات متخاصم که در منطقه شناسایی کند، واکنش نشان می‌دهد و این «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه خواهد بود که بهای همکاری با عناصر حامی ایران را پرداخت خواهد کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «ما به سازمان‌های مرتبط با شبه‌نظامیان ایرانی که می‌خواهند شبکه تروریستی در بلندی‌های جولان ایجاد کنند، هشدار می‌دهیم. این امر غیرقابل قبول است و ما علیه این شبکه‌ها در منطقه اقدام می‌کنیم».

لیبرمن با تکرار ادعاهای روز قبل خود مبنی بر لزوم پایدار ماندن توافق منطقه حائل در سال 1974، تهدید کرد هر سرباز سوری که به این منطقه در مرز بین سوریه و فلسطین اشغالی وارد شود، «جان خودش را در خطر قرار داده است».

وی در ادامه با تاکید بر تداوم حمایت‌های رژیم صهیونیستی از معارضان سوری در مرزهای جنوبی، گفت اما هیچ پناهنده یا آواره سوری را نخواهند پذیرفت.

وزیر جنگ اسرائیل با رد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایران و حزب‌الله پس از توافق با روسیه، نیروهایشان را 40 کیلومتر از مناطق مرزی جنوب سوریه عقب می‌برند، هشدار داد اسرائیل در صورت شناسایی اهداف ایرانی در سوریه، به آنها حمله می‌کند.

لیبرمن ادامه داد: «حضور ایران در سوریه غیرمنطقی است. ما آماده نیستیم حضور ایران در هیچ نقطه‌ای از سوریه را بپذیریم. همانطور که بارها قبلا شنیده‌اید، ما علیه تثبیت حضور (نظامی) ایران در سوریه اقدام می‌کنیم».