حجت الاسلام صادقی: بستن تنگه هرمز تنها یکی از برنامه‌های ماست

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز (شنبه 23 تیر) در نشست خبری ضمن اشاره به نامه سردار سلیمانی در حمایت از مواضع انقلابی رئیس جمهور، اظهار کرد: هرگاه مسئولان در راستای گفتمان انقلاب اسلامی، منویات رهبری و تحقق منافع ملت حرکت کنند، ما حامی آنها خواهیم بود.

وی افزود: مسئولان دو اصل مهم پیگیری سیاست‌های کلان انقلاب و خدمتگزاری به مردم را دنبال کنند که همیشه حرکت در این مسیر موجب انسجام و رشد ما در مسیر انقلاب بوده است، نباید در برابر استکبار کوتاه آمده و سازش کنیم چراکه راه ما ایستادگی و مقاومت است، همچنین وظیفه مسئولان ایجاد انسجام و همبستگی بین جناح‌های سیاسی و مردم است.

حاجی صادقی همچنین با بیان اینکه ورود سپاه در مسائل سیاسی برگرفته از بصیرت و بینش سیاسی این نیرو است، اظهار کرد: سیاست جزئی از دین است ولی به طور کلی سپاه نباید در جبهه بندی‌های سیاسی ورود کند.

وی تأکید کرد: در سپاه امر واجب برای ما بصیرت سیاسی و درک درست از موقعیت دشمن، نقشه‌های آنان و تکالیف و وظایف پیش‌رو است، لذا ورود به جناح‌بندی و محدوده سیاسی احزاب سم کشنده برای سپاه خواهد بود، همانطور که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به شدت آن را منع کرده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: اگر سیاسی بودن مبارزه با استکبار و دفاع از انقلاب است، ما سیاسی هستیم وگرنه دین نداریم؛ بصیرت ما می‌گوید در مقابل استکبار و توطئه‌های آنان بایستیم.

وی اظهار کرد: بصیرت سیاسی و حفظ ارکان انقلاب وظیفه حدودی ماست و سپاه به هیچ‌کدام از جبهه‌های سیاسی انقلاب اسلامی وابسته نبوده و به هیچ کدام وارد نمی‌شود.

حاجی‌صادقی همچنین با اشاره به اظهارات فرماندهان سپاه در حوزه‌های مختلف سیاسی_ اجتماعی کشور، بیان کرد: افراد دیدگاه‌های متفاوتی دارند و نباید آنها را به عنوان دیدگاه رسمی سپاه پاسداران تلقی کرد، مواضع رسمی سپاه فقط از طریق فرمانده کل، نماینده ولی‌فقیه، سخنگوی سپاه و سایت سپاه نیوز اعلام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: رژیم صهیونیستی که در طول چند روز ائتلاف نظامی عربی را شکست داد، هر روز در برابر نیروهای مقاومت در ابعاد کوچکتر شکست می‌خورد و پیروزی‌های پی در پی حزب‌الله و نیروهای مقاومت فلسطینی به افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی خاتمه داد، امروز در محور مقاومت شیعه و سنی در مقابل استکبار می‌ایستند و کسانی که زمانی شعار نیل تا فرات را می‌دادند، امروز باید تلاش کنند تا نابود نشوند.

وی تصریح کرد: کشورهای عربی حیات خود را در نوکری استکبار می‌بینند و تأمین منافع مالی آنها را در قبال حمایت ذلت‌بار پذیرفته‌اند، امیدواریم روزی حاکمان کشورهای عربی منطقه به این درک برسند که عزت اسلامی نزد خداست و جای دیگر دنبال آن نگردند و فقط به توانایی خود و ملت خود تکیه کنند.

حاجی‌صادقی گفت: سپاه اکنون در اوج آمادگی در عرصه‌های زمین، هوا و دریا قرار داشته و آمادگی داریم اگر کسی به تمامیت ارضی کشور متعرض شود، تمام موجودیت آنها را به خطر بیندازیم. نیروهای ما هم از نظر اطلاعاتی، تجهیزاتی، عملیاتی در آمادگی بسیار خوبی بسر می‌برند و همیشه آماده دفاع در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: امکان ندارد منطقه‌ای برای ما ناامن شود و برای دشمن امن بماند و آنها مطمئن باشند انسداد تنگه هرمز تنها یکی از برنامه‌های ما جهت دفاع از منافع ملت و نظام است.

وی ضمن اشاره به شایعاتی مبنی بر خروج ایران از سوریه به درخواست روسیه، اظهار کرد: ما به دعوت سوریه در این کشور حضور پیدا کردیم و تا زمانی که دولت این کشور به کمک ما نیاز داشته باشد، حضور داریم؛ دشمن می‌داند اگر ایران سوریه را رها کند، چه اتفاقی برای ملت سوریه خواهد افتاد.

حاجی‌صادقی ادامه داد: سوریه در همسایگی ما قرار دارد و آمریکا هزاران کیلومتر آن طرف‌تر درحالیکه توجیه حضور خود را تحقق منافع‌شان بیان می‌کنند، ولی آرزوی خروج ما از سوریه را به گور خواهند برد.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: امروز اندیشه و فرهنگ انقلاب اسلامی در همه جای دنیا چه به صورت فکری و چه مستشاری اشاعه یافته و دشمن از همین تفکر و گسترش آن هراس دارد.

وی گفت: آمریکا که داعش مولود آنهاست، در زمان‌هایی کنترل داعش را از دست دادند و این برایشان دردسرساز شد، اکنون در آرزوی احیای داعش به شکلی دیگر و قابل کنترل‌تر هستند.

حاجی‌صادقی در پایان خاطرنشان کرد: حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی کشور با هدف پاسداری از انقلاب و خدمتگزاری به مردم است و منافع اقتصادی اولویت ما نیست، همچنان که خدمتگزاری به مردم را افتخار سپاه می‌دانیم.