پیام رئیس‌جمهور به بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی

آیین افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی با حضور دانش‌آموزان نخبه زیست‌شناسی ۷۰ کشور جهان در هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش پیام رئیس‌جمهور به این المپیاد را قرائت کرد.

در پیام رئیس‌جمهور آمده است: برگزاری بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی را صمیمانه تبریک می‌گویم و برای همه شرکت‌کنندگان ارجمند و دست‌اندرکاران سخت‌کوش آن آرزوی توفیق دارم.

نخبگی مجموعه‌ای از سه ویژگی هوش و استعداد، همت برجسته برای مطالعه و تحقیق و کار و تلاش و حوصله تحسین برانگیز برای پیگیری و ممارست است و نگاه عالمانه و حکیمانه به این ویژگی‌ها، روشن می‌کند که همه آنها نعمت و روزی خداوند بزرگ است و لذا دانش و نخبگی را باید در راه خداوند و برای خیر بندگان خدا، ارزانی داشت و آن را در خدمت حال و آینده جامعه، ملت و کشور قرار داد.

در ادامه پیام آمده است: المپیاد جهانی زیست‌شناسی، میدانی برای تبادل اندیشه‌های دانش‌آموزان در زمینه علم زیست شناسی است و من امیدوارم میزبانی جمهوری اسلامی ایران در این المپیاد بزرگ علمی، فرصتی را فراهم آورد تا محیطی مناسب برای تبادل نظر کارشناسانه درباره کمیت و کیفیت آموزشی زیست شناسی در کشورهای عضو فراهم شود.

بدون تردید جوانان شرکت کننده در این المپیاد جهانی می‌توانند در این عرصه مهم بین‌المللی، تلاش کنند؛ اهمیت رشته زیست شناسی و توانایی‌های محققین و دانشمندان این رشته را برای حل مسایل آن مورد توجه قرار داده و در حد توان راه‌حل های ممکن را ارائه دهند.

این پیام می‌افزاید: به وزیر محترم آموزش و پرورش توصیه اکید دارم برنامه‌های مشابه این رخداد مهم را در رشته‌های دیگر علمی گسترش دهد و با میزبانی از شخصیت‌های معتبر علمی جهان، دعوت از جوانان پرشور و علاقمند کشورها، بستر لازم برای گفت و گوی بین فرهنگ‌ها را میسر نمایند. 

دولت جمهوری اسلامی ایران، حضور تک تک جوانان و دانش‌آموزان شرکت کننده در این المپیاد را میمون و مبارک می‌داند و به همه آنان و سرپرستان و معلمان و همراهان آنان خوشآمد می گوید.

این فرصت را مغتنم شمرده و به همه شما جوانان نخبه و نوید دهندگان آینده روشن کشور توصیه می‌کنم خانه پرافتخار میهن را با نیروی فکر و عزم و اراده، به گونه‌ای بسازید که شایسته این ملت و این تاریخ پر افتخار باشد. اطمینان دارم با استفاده از استعدادهای برتر و ظرفیت های فراوانی که در کشور وجود دارد، به جایگاه واقعی و شایسته خود دست خواهیم یافت.