اخبار ویژه روزنامه ها/ از دستگیری اراذل و اوباش اینستاگرامی تا دستور ویژه روحانی

اخبار ویژه امروز به شرح زیر است:

ابهام مهم در ممنوعیت خرید کالای خارجی توسط دولت

پس از دستور هفته های اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه مبنی بر ضرورت پیگیری ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه تولید داخل در تمامی دستگاه های دولتی به صورت سیستماتیک و فراگیر، یک عضو هیئت دولت با ارسال گزارشی از فرایند اجرای این دستور، اعلام کرده که اکنون، برای خرید "برخی" کالاهای مورد نیاز دستگاه های اجرایی که مشابه آن در داخل تولید می شود، ساز و کار بازدارنده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اعمال شده است.

مدیران دولتی مراقب "حیف" شدن اموال باشند

یک نهاد نظارتی در بخشنامه جدید خود خطاب به مسئولان تعدادی از نهادهای دولتی با تاکید بر این که مسئولیت قانونی حفظ و حراست از اموال در اختیار، بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی است، متذکر شده اگر مشخص شود در سابقه ثبت اسناد مالکیت دستگاه ها، اموال غیرمنقولی موجود است که دستگاه مذکور از آن اطلاع کافی ندارد، مدیر مربوط باید به سرعت برای تعیین تکلیف اموال مذکور اقدام و اطلاعات آن را اعلام کند.

دستور ویژه روحانی به اعضای دولت

در ادامه تأکیدهای رئیس جمهوری مبنی بر ارتباط اعضای دولت با مردم برای ارائه عملکردها و پاسخ به ابهام‌ها و سؤالات، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی دستور ویژه‌ای به اعضای دولت داده است.

جایگزینی نفت ایران با امریکا در پالایشگاه چینی

شرکت «دونگ‌مینگ پتروکمیال» یک پالایشگاه مستقل چینی اعلام کرد این شرکت خرید نفت از امریکا را متوقف کرده و به سمت واردات نفت از ایران رفته است.

بقای اتحادیه اروپا و چین در برجام

اتحادیه اروپا و چین در بیانیه مشترک خود بعد از نشست دیروز در پکن اعلام کردند که به تعهداتشان در برجام پایبند می‌مانند و این توافق را یک دستاورد مهم دیپلماتیک نامیدند.

متلاشی شدن گروهک تروریستی ضد انقلاب

وزارت اطلاعات، از متلاشی شدن گروهک تروریستی ضد انقلاب خبر داد.

دستگیری 2 اراذل و اوباش اینستاگرامی

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری دو نفر از اراذل و اوباش که اقدام به تهدید و کری خوانی اینستاگرامی طی قتل وحید مرادی در زندان کرده بودند، خبر داد.

پنج سال آزمون و خطا برای درک اولویت سوءمدیریت دولت

رئیس‌جمهور در حالی که همه‌چیز حتی آب خوردن و آلودگی هوا و... را به تحریم‌ها ربط داده بود، اکنون ادعای خود را رد می‌کند.

بعد از 5 سال کارنامه دولت تقریبا هیچ است

یک روزنامه اصلاح‌طلب حامی دولت نوشت کارنامه داخلی و سیاست خارجی دولت بعد از پنج سال تقریبا هیچ دستاورد چشمگیری نداشته است.

صادرات گاز می‌تواند تحریم نفت را بی‌اثر کند

ایران به عنوان دومین دارنده ذخایر گازی دنیا، همواره نقش ویژه‌ای در سیستم تامین انرژی دنیا داشته است. این درحالی است که به رغم این جایگاه ویژه، توجه کمتری به توسعه تجارت گاز در سطح دنیا شده است. درحالی‌که تجارت گاز می‌تواند کشور را دربرابر تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی مصون نگه‌دارد.