اختلاف در تیم اقتصادی دولت/ استعفای جهانگیری از معاون اولی؟

گروه سیاسی-  مشکلات اقتصادی کشور باعث شده زمزمه ها ، شایعات و اخبار مختلفی به گوش برسد، اخیرا عبدالله ناصری از چهره های اصلاح طلب که در شورای مشورتی این جریان نیز حضور دارد در گفت و گویی به ماجرای استعفای جهانگیری شاره کرده و گفته گویا جهانگیری اخیرا در یکی از محافلی که حضور داشته به شوخی موضوع استعفا را مطرح کرده است و این شوخی به بیرون درز پیدا کرده که در پس آن این حواشی ایجاد شده است.
به گزارش افکارنیوز، وی افزود: جهانگیری به شدت منتقد تیم اقتصادی کابینه و در رأس آنها آقای نوبخت است.
اگر چه این ادعای یک اصلاح طلب است که جهانگیری استعفا داده و سال گذشته نیز خبری مبنی بر اختلافات معاون اول با کابینه و رئیس جمهور مطرح بود که هیچگاه تائید و یا تکذیب نشد.
آنچه مهم است همان سخنان و رهنمودهای رهبر انقلاب خطاب به دولت در دیدار اخیرشان است که فرمودند: شرط اصلی موفقیت در همه‌ی عرصه‌ها را برخورداری از روحیه‌ی قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ است و همه‌ی مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند که تیم اقتصادی دولت میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور هستند و همه‌ی دستگاه‌ها باید با این تیم هماهنگ باشند.
بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت در کابینه به ویژه تیم اقتصادی خود باید این دقت را داشته باشد که تیمی هماهنگ باشد، وظیفه رئیس جمهور هماهنگی میان این تیم است و نگذارد اختلافی وجود داشته باشد، زیرا اختلاف در تیم اقتصادی دولت باعث حاشیه سازی و تلف شدن انرژی دولت برای رسیدن به دستاوردها می شود.
از سوی دیگر اگر تیم اقتصادی دولت هماهنگ نباشد حاشیه هایی به وجود خواهد آمد که از دولت را از مساله اصلی کشور یعنی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دور می کند، به نظر می رسد رئیس جمهور در ابتدا باید با ترمیم کابینه تیمی یکدست و قوی اقتصادی ایجاد کند که انگیزه بیشتری برای حل مشکلات کشور داشته باشد.
اینکه اخبار و شایعاتی از استعفای معاون اول مطرح می شود و یا هر روز خبر کنار رفتن سیف از بانک مرکزی مطرح اما همچنان در هاله ای از ابهام است نشان می دهد حواشی به وجود آمده نخواهد گذاشت دولت به مقصود خود برسد.