کمیسیون امنیت ملی به موضوع سرقت اسناد هسته‌ای ورود نمی‌کند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مدعی شده است که اسرائیل اسناد هسته ای ایران را به سرقت برده است. این در حالی است که فعالیت های کشورمان تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی است و این نهاد بارها مهر تایید بر فعالیت های ایران زده است. در همین زمینه با فلاحت پیشه رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس گفتگو کردیم تا از ریز ماجرا مطلع شویم. فلاحت پیشه سرقت اسناد را تکذیب کرد و معتقد است اسرائیل به دنبال راه انداختن جنگ روانی علیه ایران است.

رسانه های آمریکایی مطرح کردند که اسرائیل اسناد هسته ای ایران را سرقت کرده است. نظر شما به عنوان رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس چیست؟

من که نمی توانم صحت و سقم آن را تایید کنم. ولی به هر حال باید توجه داشته باشید که رژیم صهیونیستی ید طولانی در ایجاد فضای روانی و فضای دروغ علیه کشورمان دارد. در موضوع هسته‌ای نتانیاهو پیش از اعلام خروج آمریکا از برجام یک سری اسناد و داعیه مطرح کرد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران این اسناد را در اختیار آژانس قرار نداده است و این تخلف جمهوری اسلامی ایران است. اما در عمل هم آژانس هسته‌ای به کذب بودن ادعای نتانیاهو اشاره کرد که در واقع اسناد دیده نشده بین ایران و آزانس وجود ندارد و ایرانی‌ها هم همکاری لازم را در این رابطه صورت داده اند و به عبارتی فضای روانی به هیچ وجه ایران پنهان کاری هسته‌ای صورت نداده و همکاری کامل هسته‌ای را صورت داده و در همه زمینه‌ها مورد تایید آژانس قرار گرفته است. 

آقای دکتر مگر اسناد هسته ای ایران در اتاقی دپو شده است که اسرائیلی ها بخواهند سرقت کنند؟

نه! این یک نوع صحنه سازی و نمایشی بود که صهیونیستی‌ها انجام دادند و در این زمینه هم استاد هستند. اما واقعیت این است که این مطلب کذب است. این کذب بودن را هم فقط دولت ایران اعلام نکرده است بلکه آژانس هم اعلام کرده است که اسناد دیده نشده ای در ایران وجود ندارد. 

آیا درکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع مطرح شده و از مسئولین ذیربط توضیحی خواسته شده است؟

چون اساسا موضوع کذب بوده کمیسیون وارد بحث نشده است. اخبار این مطلب هم از زمان خروج ترامپ از برجام است، آن موقع من مسئولینی در کمیسیون نداشتم، ولی الان موضوع به اعتقاد ما کذب است. ما هم دنبال موضوع کذب را نمی‌گیریم. آژانس هم به مسئولان جمهوری اسلامی اعلام کردند که این موضوع صحت ندارد.