چالش اساتید اصلاح‌طلب دانشگاه‌ها برای روحانی

جمعی از اعضای اصلاح‌طلب دانشگاه‌های کشور اخیرا طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور تاکید کردند که برخی از دانشجویانی که در ناآرامی‌های گذشته دستگیر شده‌اند و این امر شائبۀ آن را به وجود آورده که عده‌ای در تلاش‌اند تا صدای منتقدان دانشگاهی را خاموش کنند.
این اساتید اصلاح‌طلب ضمن اینکه احکام قضایی دانشجویان را سنگین دانسته‌اند، به رئیس جمهور یادآوری کرده‌اند که حمایت‌شان از وی ه دلیل نکاتی بوده که روحانی در سخنرانی‌هایش، در سالهای گذشته در دانشگاه، در جمع دانشجویان و در رقابتهای انتخاباتی به کرات بیان کرده‌است.

آنها در قسمت دیگری از نامه خود به این نکته اشاره کرده‌اند که عمدۀ دانشجویان بازداشت‌شده افرادی هستند که پیش از این در فعالیتهای قانونی شرکت داشته‌ و احیاناً نسبت به عملکرد دولت، انتقاداتی را مطرح کرده‌اند و ادامه داده‌اند که این امر شائبۀ آن را به وجود آورده که عده‌ای در تلاش‌اند تا صدای منتقدان دانشگاهی را خاموش کنند؛ امری که بی‌شک به زیان آیندۀ کشور است.
این تعداد از اساتید اصلاح‌طلب دانشگاه‌ در ادامه گفته‌اند که فضای دانشگاه را امن می‌خواهند، نه امنیتی و خواسته‌اند تا روحانی به وظایف و وعده‌های خود در پاسداری از حقوق ملت و حمایت از فضای انتقادی دانشجویی، وارد عمل شده و از دانشجویان حمایت کند.
در ادامه این نامه خطاب به روحانی آمده است که نهاد بازداشت‌کننده بسیاری از دانشجویان، وزارت اطلاعات دولت شماست و همچنین در ادامه خواسته شده تا با توجه به مسئولیت که روحانی در شورای عالی امنیت ملی، دارد روند قضایی پرونده‌های دانشجویان را متوقف کند.