دیپلمات آمریکایی: حمایت از منافقین احمقانه است

رابرت هانتر روز سه شنبه ، در پاسخ به اینکه دولت ترامپ قصد دارد از گروه هایی همچون منافقین و سلطنت طلب ها به بهانه شنیده شدن صدای مردم ایران حمایت کند، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: دولت ترامپ با توجه به تحرکات سعودی ها، امارات و اسرائیل، فشار را برای تغییر سیاست های ایران در منطقه افزایش داده اند و از طرف دیگر عده ای از مقام های نزدیک به ترامپ همچون رودی جولیانی به دنبال تغییر نظام در ایران هستند.

مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: باعث تاسف است برخی از چهره ها در آمریکا با این گروه همکاری می کنند، گروهی که آمریکایی ها را کشته است.

هانتر با بیان اینکه گروهک منافقین بیش از هر چیز، شبیه به یک فرقه است، اضافه کرد: جولیانی چون یک «سگ دیوانه» است که با حمایت از ترامپ، خود را بزرگ کرد.

وی با بیان اینکه این گروه در جریان جنگ علیه ایران، از صدام پشتیبانی کرد که نتیجه آن کشته شدن هزاران ایرانی بود، اظهار کرد: این ایده که با این گروه می شود در ایران تغییر به وجود آورد، نشان دهنده عمق نادانی آنهاست.

عضو ارشد مرکز روابط فرا آتلانتیک تصریح کرد: با توجه به گزارش های مختلف، تلاش های جدی برای پل زدن میان اسرائیل و تعدادی از رژیم های عرب به ویژه در منطقه خلیج فارس جریان دارد که وجه مشترک آنها ناراحتی از ایران است. در این خصوص، داماد ترامپ نقش بازی می کند.

هانتر تاکید کرد: تقریبا روشن است که رئیس جمهوری آمریکا به همراه جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر خارجه به دنبال منزوی کردن ایران هستند. این تلاش ها در حالی جریان دارد که به نظرم ترامپ می کوشد همکاری روسیه را برای منزوی کردن ایران جلب کند.

هانتر مدعی شد: یکی از عوامل اساسی در اینجا مساله اسرائیل است که بد یا خوب، بر سیاست واشنگتن تاثیر عمیق دارد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است که مایکل پمپئو قرار است در هفته گذشته در جمع عده ای از ایرانیان مقیم آمریکا با موضوع شنیده شدن صدای مردم ایران سخنرانی کند.

پیش از این هم برخی از نزدیکان ترامپ و سیاستمداران پیشین آمریکا در اجتماع منافقین که در پاریس برگزار شد، حضور یافتند و از منافقین به عنوان جایگزین نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.