کارزار رسانه ای جدید آل سعود علیه ایران

برخی منابع خبری به تازگی در گزارشی از انعقاد قراردادی میان ' گروه سعودی بازاریابی و تحقیقات ' با روزنامه ایندیپندنت برای راه اندازی چند وب سایت به زبان های مختلف شامل عربی، ترکی، اردو و فارسی خبر داده اند. 
به تایید منابع خبری، مطالب این سایت‌ها قرار است توسط خبرنگاران میدانی گروه سعودی بازاریابی و تحقیقات در انگلیس، پاکستان، ترکیه و آمریکا تهیه شود. همچنین بر اساس این قرارداد مقرر شده تا برخی اخبار ترجمه محتوایی باشند و در روزنامه ایندیپندنت به چاپ برسند. 
علاوه بر این مقرر شده مقرهایی در شهرهای لندن، اسلام آباد، استانبول و نیویورک برای هماهنگی خبری میان گروه سعودی بازاریابی و پژوهش و روزنامه ایندیپندنت ایجاد شود. 
روزنامه ایندیپندنت نیز با انتشار بیانیه ای با تایید این خبر اعلام کرد: این چهار وب ‌سایت اقدام به ارائه اخبار با کیفیت، آزادانه، مستقل و عمیق در خصوص مسائل جهانی و رویدادهای محلی خواهند کرد. 
همچنین این روزنامه انگلیسی که همواره عنوان 'مستقل' را یدک می کشد و پروایی از انتقاد به موضوعات جهانی و منطقه ای ندارد، در بیانیه خود اعلام کرد با وجود این قرارداد، تعدیلی در سیاست‌های خود در زمینه پوشش اخبار مربوط به عربستان، جنگ یمن و تجارت‌ های تسلیحاتی ریاض ایجاد نخواهد کرد. 
گروه سعودی بازاریابی و تحقیقات با نام اختصاری 'اس آر ام جی' (Saudi Research and Marketing Group) در سال 1987 میلادی توسط دو برادر به نام‌های 'هشام حافظ' و 'محمد علی حافظ' و با حمایت شاهزاده احمد بن سلمان بن عبدالعزیز بنیان گذاشته شد. 
مقر اصلی این گروه که در زمینه چاپ و انتشار نشریات عرب زبان فعالیت می کند در ریاض است. 
روزنامه‌های عرب‌ زبان و انگلیسی ‌زبان جهان عرب، مانند 'الشرق الاوسط'، 'الاقتصادیه'، 'عرب نیوز' و نشریاتی مانند 'هی'، 'المجله'، 'سیّدتی'، و 'الرّجل' متعلق به این گروه عظیم رسانه‌ای سعودی است. 
29.9 درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت بزرگ 'کینگدام هولدینگ' به ریاست شاهزاده 'ولیدبن طلال بن عبدالعزیز' است که مالکیت بسیاری از رسانه‌های جهان عرب را بر عهده دارد و در سال 2012 میلادی نیز سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری در شبکه توئیتر انجام داده است. 
ریاست گروه سعودی پژوهش و بازاریابی در چند ماه گذشته برعهده شاهزاده 'بدر بن عبدالله بن محمد بن فرحان آل سعود' بود که وی در چارچوب اصلاحات 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی و به دستور پادشاه عربستان به عنوان وزیر فرهنگ این کشور منصوب شد.