هوانیروز ارتش، قدرتمندترین ناوگان هلی‌کوپتری خاورمیانه

امیرسرتیپ یوسفعلی قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک دهه ولایت و سالروز عملیات مرصاد، گفت: عملیات‌های زیادی در طول ۸ سال دفاع مقدس انجام شده است، هوانیروز به عنوان یک نیروی واکنش سریع نیروی زمینی ارتش از بدو انقلاب در رکاب ولایت و امام (ره) بوده و نقش بی بدیلی در این راستا داشته است.

وی با اشاره به اینکه هوانیروز در عملیات‌هایی نظیر کردستان، گنبد، خوزستان به عنوان خط اصلی عملیات‌ها انجام وظیفه کرده است، افزود: هوانیروز در دوران ۸ سال دفاع مقدس بالغ بر ۵۰۰ هزار ساعت عملیات پروازی که در دنیا بی‌سابقه بوده را به تصویر کشیده است.

امیر قربانی با بیان اینکه هوانیروز شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم نظام کرده است، اظهار کرد: هوانیروز از انقلاب در کنار امام (ره)، رهبریت، انقلاب بوده و اکنون نیز در رکاب ولایت سرافراز بیرون آمده است؛ آخرین عملیات دفاع مقدس که مرصاد نامیده شده، هوانیروز در پشتیبانی از سایر نیرو‌های رزمنده و و قهرمان‌پرور کرمانشاه پوزه منافقین را به خاک مالیده است.

فرمانده هوانیروز ارتش افزود: اهمیت عملیات مرصاد در این مسئله است که از حرکت منافقینی که خود را مدافع خلق می‌دانستند، اما در بیمارستان اسلام‌آباد کرمانشاه بسیاری از مردم بی گناه را به آتش کشاندند، اعلام انزجار کردند.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم که می‌فرماید «با منافقین باید با شدت و حدت برخورد کرد» گفت: عملیات مرصاد عدم پایبندی رژیم بعث عراق به قطعنامه ۵۹۸ را نشان داد چراکه بعد از پذیرش قطعنامه، منافقین به کشور حمله کردند، همچنین وحدت نیرو‌های مسلح و مردم را نشان داد که ارتش، سپاه و بسیج همگی در کنار هم قرار گرفتند، مردم کرمانشاه با چوب به جان منافقین افتادند. آن‌ها فکر می‌کردند مردم از ولایت دست کشیدند در حالی که مردم غیور کرمانشاه پوزه آن‌ها را به خاک مالیدند.

امیر قربانی با اشاره به نقش محوری شهید سپهبد صیاد شیرازی در عملیات مرصاد، تصریح کرد: هوانیروز با ۴۲۸ ساعت پرواز و ۳۳۸۰ نفر نیرو، عملیات هلی‌برد و تخلیه مجروح انجام داد و تنگه چهارزبر را گورستان منافقین کرد، هوانیروز در آن عملیات مهم‌ترین ماموریت را انجام داد و تیر خلاص را به دشمنان زد؛ امروز منافقین به دامن ترامپ رفتند، اما بازهم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و رزمندگان اسلام و مردم همیشه در رکاب ولایت هستند.

وی با بیان اینکه هوانیروز در دوران ۸ سال دفاع مقدس آخرین تیر خود را به منافقین زده است اظهار کرد: هوانیروز در یک جایگاه ویژه‌ای قرار داشته که مطیع امر ولایت بوده و ولایتمداری اساسی‌ترین اصل ما محسوب می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بحث زلزله کرمانشاه دو بار تاکید کردند «هوانیروز خیلی مهم است» گفت: در اورژانس هوایی کشور در زلزله کرمانشاه در کمترین زمان کنار مردم بودیم و هر ۵ دقیقه یک بالگرد را پرواز دادیم.

امیر قربانی با بیان اینکه هوانیروز مصداق عینی مطیع امر ولایت بودن است تصریح کرد: خوشبختانه امروزه هوانیروز آماده هرگونه جان‌فشانی برای ولایت بوده است، قدرتمندترین ناوگان هلی‌کوپتری در خاورمیانه محسوب می‌شود، ضمن اینکه تمام این بالگرد‌ها به دست توانمند جوانان این کشور به انجام رسیده است، ما این مسئله را به عنوان یک راهبرد سیاسی تلقی می‌کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش در پایان با بیان اینکه آماده هرگونه جان فشانی برای ولایت هستیم، خاطر نشان کرد: امروز دشمنان برای ما نقشه‌های بسیاری کشیده که ما برای آن‌ها بازی جنگ طراحی می‌کنیم. هوانیروز در بحث موشک‌ها سلاح‌ها و همه تجهیزات به‌عنوان یک بازوی قدرتمند انجام وظیفه می‌کند، ۱۷ استان را در اورژانس هوایی پشتیبانی می‌کنیم و اولین یگان در اتفاقات و حوادث، هوانیروز است که وارد عمل می‌شود.