چرا نظامیان آمریکایی از آغاز جنگ با ایران هراس دارند؟

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ، در خصوص ارزیابی تهدیدات ایالات متحده علیه کشورمان خصوصا اعمال گزینه نظامی، گفت: امروزه همه کارشناسان سیاسی و نظامی اعتقاد دارند که آمریکا در حال حاضر به هیج عنوان آمادگی حمله نظامی به هیچ کشوری را ندارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یادآور شد چندی پیش پس از ورود گروه تروریستی– تکفری داعش به سوریه، ایالات متحده با حمایت ناتو آماده درگیری نظامی در این کشور شدند و حتی رییس جمهور آمریکا فرمان حمله را صادر کرد اما این مهم با پیام یکی از فرماندهان نظامی کشورمان منتفی شد.

وی ادامه داد: بنابراین می توان اذعان کرد ایران اسلامی دارای قدرت بازدارنده ای است که نظامیان و سیاستمداران آمریکا را به فکر فرو ببرد و آنها را از حمله نظامی باز دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها در جنگ های شبیه سازی شده علیه کشورمان با تلفات جدی مواجه شدند که این موضوع نیز سبب ایجاد ترس و هراس در بین نظامیان ایالات متحده است، تصریح کرد: در این بین باید تاکید کرد دکترین نظامی کشورمان نیز مبتنی بر آغازکننده جنگ با هیچ کشوری نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه آمریکا در شرایط اقتصادی مناسبی به سر نمی برد که بخواهد هزینه های نظامی اش را با آغاز یک جنگ افزایش دهد، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که مردم این کشور نیز دیگر تحمل پرداخت مالیات برای جنگ افروزی مسئولانشان را ندارد و این امر مانع جدی مقابل دولتمردان آمریکایی است.

 روزنامه هافینگتن پست با انتشار نتایج یک نظرسنجی گزارش داد: مردم آمریکا به معنای واقعی نمی‌خواهند با ایران وارد جنگ شوند هرچند که معتقدند رئیس جمهور کشورشان از چنین جنگی حمایت می‌کند.