شیوه‌نامه‌ دولت برای ورود زنان به ورزشگاه

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه رادیویی پارک شهر درباره موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: این موضوع درست و یا غلط تبدیل به مطالبه جوانان شده است، شئونات را همه رعایت می‌کنند، اما بعضا اتفاقاتی رخ داد که حساسیت‌هایی را در جامعه ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت ایجاد زمینه سالم و مناسب برای ایجاد نشاط در جامعه است، یادآور شد: چه ایرادی وجود دارد که جوانان ما در فضای سالمی مانند ورزشگاه برای دیدن بازی مورد علاقه‌شان حضور پیدا کنند. مکان‌های ورزشی سالم‌ترین فضا برای نشاط به شمار می‌روند البته رفتار‌ها هم باید در چارچوب باشد. هیچ‌کس نمی‌گوید، بی‌قانونی و هنجارشکنی به وجود آید.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت شیوه‌نامه‌ای را در این زمینه تصویب کرد تا فضا‌های استادیوم‌هایی که مشکل دارند، اصلاح شود. البته بانوان برای دیدن برخی ورزش‌ها مطالبه‌ای ندارند. مثل کشتی، اما برای برخی ورزش‌ها مانند والیبال مطالبات زیادی وجود دارد. به نظر ما هم باید یک مقداری تحمل‌مان را بالا ببریم.

ابتکار درباره تصمیمات دولت در زمینه مسائل و مشکلات اقتصادی گفت: زمانی که آمریکا اولین گام‌ها را برای خروج از برجام برداشت دولت ایران تدابیر پیشگیرانه‌ای را اتخاذ کرده بود تا آثار این مسائل کمتر شود. الان هم تدابیر خاصی در نظر گرفته شده است، آمریکا تلاش می‌کند مناسبات پولی و مالی ما را دچار اخلال کند، اما دولت در چند ماه اخیر همه تلاش خود را برای تنظیم بازار به خرج داد و به تلاش خود ادامه می‌دهد، اما بخشی به عهده خود مردم است، اینکه در این شرایط هرکس بخواهد سود خود را ببرد به دور از شئونات انسانی است.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس این سختی‌ها را داشتیم آن زمان همراهی مردم ما را از مشکلات عبور داد الان هم همین گونه است. این تهدید علیه دولت تنها نیست علیه نظام هم نیست علیه ایران است لذا همه باید کنار هم باشیم. دولت برای کاهش این آثار و تامین مایحتاج اولیه مردم تلاش می‌کند. رئیس‌جمهور دستور دادند که هیچ مشکلی برای مایحتاج عمومی وجود نداشته باشند تا از این تکانه‌ها عبور کنیم.

ابتکار افزود: در داخل هم ممکن است مشکلاتی داریم، شاید برخی سیاست‌ها دقیق نبوده که در اشخاص و سیاست‌ها تغییراتی در کابینه داشتیم، ممکن است در آینده هم تغییراتی داشته باشیم به هر حال تصمیم با رئیس‌جمهور است. زمانی که کابینه انتخاب شد این شرایط وجود نداشت، شرایط تغییر کرد، وعده‌های رئیس‌جمهور برای آن شرایط بود البته ایشان هنوز هم به این وعده‌ها پایبندند، ولی شرایط تغییر کرده است.

وی در پایان گفت: امروز به جز معدود کشور‌ها با ترامپ همراه نمی‌شوند. دیگر دنیا با ترامپ همراه نیست که این حاصل تلاش‌هایی آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی است. ایران امروز منزوی نیست.