اخبار ویژه روزنامه ها/ از عدم استقلال رئیس بانک مرکزی تا تشکر روحانی از سیف

 اخبار ویژه امروز به شرح زیر است:

معرفی بازنشسته‌های کنار نرفته به دادگاه

نماینده تهران در مورد قانون مصوب مجلس درباره برکناری مدیران بازنشسته فعال در ارگان‌های دولتی بدون هیچ قید و شرطی، گفت: یکی از نگرانی‌های جامعه و جوانان فعالیت در هرم مدیریتی بود که سال‌هاست می‌خواهند در این عرصه خدمت کنند.

زادگاه روحانی در بهترین وضعیت اشتغال

طبق گزارش منتشره از سوی مرکز آمار بررسی نرخ بیکاری افراد 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 1/12 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

بعد از آب و برق نوبت مصرف سوخت ادارات دولتی شد

​یک مقام مسئول در بخشنامه ای خطاب به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، با اشاره به ضرورت رعایت الگوی مصرف بهینه در حوزه هایی چون بنزین و گازوئیل علاوه بر آب و برق، از مدیران مربوط خواسته در انجام مواردی چون خارج کردن خودروهای پرمصرف، مستعمل، فرسوده و پر هزینه از ناوگان دولتی، استفاده حداکثری از سوخت CNG به جای بنزین در خودروهای دوگانه سوز و بهینه سازی ماموریت های درون شهری و استانی، دقت لازم را مبذول دارند.

مخالفت مجلس با مجوز دولت به راه آهن برای واردات خودرو

بر اساس نامه علی لاریجانی ر به رئیس جمهور،متذکر شده است، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور مصوب 1391، خرید کالای خارجی نیازمند تایید وزارت صنعت مبنی بر عدم امکان تامین آن کالا از داخل کشور است که گزارش وزارتخانه مذکور حاکی از مخالفت با واردات این کالا بوده، لذا مصوبه دولت مغایر قانون است.

این مشاوران بخشی از مشکل هستند نه راه‌حل ناکارآمدی دولت

یک سایت حامی دولت می‌گوید وضعیت فعلی اقتصادی، دست پخت تیم اقتصادی فعلی کابینه است و اگر روحانی می‌خواهد از همین تیم مشورت بگیرد، بهتر است از خیر ترمیم کابینه بگذرد.

 

شدت ضربت انصارالله جایی برای انکار عربستان نگذاشت

برای عربستان خیلی دردناک است که برای کتمان اصابت موشک‌های مقاومت یمن به ناوهای جنگی خود ادعا کند «نفتکش»‌هایش مورد هدف قرار گرفته است!

عدم استقلال رئیس بانک مرکزی سم مهلک برای اقتصاد کشور

رئیس غیرمستقل در بانک مرکزی، سم مهلک برای اقتصاد است.

تشکر روحانی از سیف نقض غرض بود رویکرد دولت باید تغییر کند

روزنامه‌های حامی دولت می‌گویند تغییر رئیس بانک مرکزی بدون تغییر رویکرد اقتصادی دولت، ‌مشکل را حل نمی‌کند.

اگر مدیر «ارزشمند» بود، چرا کنار گذاشتید اگر سوء مدیریت داشت، چرا تجلیل کردید؟!

اقدام دولت و رئیس‌جمهور در تقدیر از رئیس‌پیشین بانک مرکزی با وجود سوءتدبیرهای وی تعجب‌برانگیز است و نشان می‌دهد دولت به افکار عمومی اهمیت نمی‌دهد.