همه چیز درباره تشکیل ناتو عربی

ابوالفضل ابوترابی ، در واکنش به تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تشکیل ناتوی عربی، گفت: باید اذعان کرد هر چند وقت یکبار ائتلاف هایی روی کاغذ و با دلارهای نفتی عربستان و همچنین زور سیاسی ایالات متحده تشکیل می شود اما زمینه دستیابی به اهداف پیش بینی شده هیچگاه محقق نمی شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد فضای منفی علیه کشورمان یکی از اهداف طرح چنین ائتلافی است، اظهار کرد: در این بین غربی ها می خواهند جنگ روانی علیه ایران توسط کشورهای خاورمیانه راه بیاندازند تا بتوانند ایران هراسی را دامن بزنند.

وی ادامه داد: در این بین نباید فراموش کرد که آمریکا از نفوذ مثبت ایران و همچنین رشد محور مقاومت در منطقه هراس دارد از این رو تلاش می کند با همکاری همپیمانانش در خاورمیانه این امر را تضعیف کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه تشکیل ناتوی عربی با موفقیت مواجه نخواهد شد، تصریح کرد: به عنوان مثال باید گفت ائتلاف عربی به همراهی سعودی ها، امارات، فرانسه و ایالات متحده نتوانست بندر الحدیده در یمن را به تصرف خود در بیاورند و نیروهای یمنی که هیچ سلاح مناسبی دردست نداشتند را تسلیم کنند از این رو باید اذعان کرد که ناتوی عربی به ثمر نخواهد رسید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین باید یادآور شد کشورهای عربی شاید به ظاهر تشکیل چنین ائتلافی را بپذیرند اما در واقع می دانند که باید همراه با ایران باشند زیرا کشورمان قدرت منطقه است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شوری اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین نیز شورای همکاری خلیج فارس مصداق خوب دیگری است که می توان به استناد آن گفت ناتوی عربی به نتیجه مطلوب نمی رسد زیرا مشاهده می شود که این شورا هم با تشدد اختلاف نظر در بین کشورهای عضو مواجه است و عملا کارکردش به صدور بیانیه خلاصه شده است.

 مسئولان کشورهای عربی و آمریکا از تلاش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف جدید امنیتی و سیاسی با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، مصر و اردن با هدف مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه خبر دادند.