میرزایی‎‌: پوتین به هم پیمانان منطقه‌ای پشت پا نمی زند

جلال میرزایی ، در خصوص ارزیابی علل رسانه ای نشدن محورهای دیدار رییس جمهور روسیه و ایالات متحده، گفت: باید اذعان کرد حضور ترامپ در روسیه برای دستیابی به توافق در زمینه های مختلف بوده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روابط بین روسیه و ایالات متحده به دلیل مطرح شدن دخالت روس ها در انتخابات آمریکا تیره و تار شده است، اظهار کرد: بر این اساس باید گفت که این دیدار برای پشت سر گذاشتن و عبور از این مسئله بوده است؛ حتی پس از دیدار رخ داده ترامپ و همچنین کارشناسان بسیاری در این خصوص واکنش نشان دادند.

وی در خصوص اینکه آیا مذاکره نسبت به منافع کشورمان در دیدار ترامپ و پوتین رخ داده یا خیر، ادامه داد: در این رابطه جای نگرانی نیست زیرا ایران و روسیه منافع مشترکی دارند که عبور کردن از آنها در شرایط فعلی از طرف روس ها وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مسئله سوریه، مبارزه با تروریسم، جنگ یمن، برجام، برنامه هسته ای از جمله مسائلی است که دو کشور منافع مشترکی دارند، تصریح کرد: البته باید اذعان کرد که موضع گیری روس ها در خصوص تشکیل دولت در لبنان، ادامه فعالیت برجام، مبارزه با تروریست ها بر منافع کشورمان تاثیر گذار است اما به نظر نمی رسد مقامات این کشور منافع خودشان با کشور همسایه را به آمریکایی ها ترجیح دهند و به عبارتی پُشت پا بزنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شواهد و قرائن نشان نمی دهد که روس ها علیه منافع کشورمان و همپیمانان منطقه ای خودشان در دیدار با آمریکایی ها اقدامی کرده باشند.