دولت باید مصوبه اقدام متقابل ایران در مقابله با نقض عهد آمریکا را اجرا کند

سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا درباره برجام، اظهار کرد: بسته پیشنهادی اروپا هنوز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی نشده است.

وی با بیان اینکه بنده خود بسته پیشنهادی اروپایی‌‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ام، گفت: بسته پیشنهادی اروپا برای برجام راهگشا نیست و مشمول یکسری احکام کلی است که این کلیات بار‌ها مطرح شده و جنبه عملیاتی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: این بسته پیشنهادی به گونه‌ای نیست که ما به این اطمینان برسیم که ضمانت‌های لازم برای جبران خسارت‌های خروج آمریکا از برجام به ما داده می‌شود و از این بسته پیشنهادی برنمی‌آید که کشور‌های اروپایی به تعهدات خود به صورت دقیق عمل کنند.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه دولت هم این بسته پیشنهادی اروپا را رد کرده و رئیس جمهور هم آن را مأیوس کننده دانسته است، اظهار کرد: با این وجود اعلام رسمی خروج از برجام از سوی ایران درست نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: برجام مُرده و هیچ ضرورتی ندارد که به صورت رسمی بگوییم از آن خارج می‌شویم، چراکه اعلام خروج از برجام عواقب منفی برای ما دارد و مقامات آمریکا در آن شرایط اروپایی‌ها را تحریک به عدم همکاری با ایران به دلیل خروج از برجام و پایبند نبودن به مفاد این توافقنامه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط ما نباید متوقف شویم و باید اقدامات متقابل خود را انجام دهیم، گفت: ما در این زمینه مصوبه داریم و تکلیف دولت هم روشن است که به قوانین اقدام متقابل عمل کند.