اخبار ویژه روزنامه ها/ از گرانی عوارض آزادراه ها تا حضور طیب نیا در دولت

اخبار ویژه امروز به شرح زیر است:

مجوز مبهم به آخوندی برای گرانی عوارض آزادراه ها

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مقام مهم دولتی به عباس آخوندی، با اشاره به مصوبه جلسه اول مردادماه شورای اقتصاد درباره انتشار و عرضه اوراق مشارکت در زمینه ارتقای ایمنی و نگهداری راه های شریانی کشور و بهبود جاده ها، از وزیر راه و شهرسازی خواسته شده پیشنهاد بازنگری عوارض دریافتی از آزادراه های کشور را به سرعت برای تصویب آن، به این شورا ارائه کند.

باز هم ادعای میانجیگری عمان بین ایران و آمریکا

روزنامه العرب چاپ لندن نوشته که سفر روز جمعه یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به واشنگتن و دیدار با جیمز متیس وزیر دفاع امریکا برای میانجیگری این کشور و کاهش تنش میان ایران و امریکا صورت گرفته است.

واکنش طیب‌نیا به خبر حضورش در دولت

وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه«به سهم خود از هیچ کمک فکری و در صورت لزوم و نیاز، همکاری با دولت دریغ نخواهم کرد»،گفت:«متأسفانه در روزهای اخیر خبرهایی از مذاکراتم با رئیس جمهوری در برخی رسانه‌ها منتشر شده که بعضاً خلاف واقع بوده و با واقعیت فاصله دارد».

دولت به شهرداری تهران 6 هزار میلیارد تومان بدهکار است

ارکان شهرداری تهران تصریح کرد دولت، بدهی خود به شهرداری کلانشهرها از جمله شهرداری تهران را تأدیه نمی‌کند.

اختصاص 12 میلیارد دلار ارز ارزان برای کالاهای غیرضروری و غفلت از دارو

عضو سابق هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان دارو می‌گوید مدیران دولتی 12 میلیارد دلار ارز ارزان را به کالاهای غیرضروری اختصاص دادند اما از دارو دریغ کردند.

دولت در مقابل افزایش نقدینگی پنج سال دست روی دست گذاشت

دولت پنج سال پیاپی، هشدار کارشناسان درباره افزایش نقدینگی و اثرات تورمی آن را شنید اما دست روی دست گذاشت تا اینکه گرانی‌های اخیر اتفاق افتاد.

کاش دولت روحانی از تحریم‌های سال 90 درس می‌گرفت

یک روزنامه حامی دولت می‌گوید دولت روحانی از درس‌های تحریم در سال‌های 90 و 91 عبرت نگرفت و مجددا کشور را نسبت به تحریم‌ها آسیب‌پذیر کرد.

مردم به فعل دولت نمره می‌دهند نه قول شفافیت و قاطعیت

عمل دولت است که به قضاوت مردم درباره شعار شفافیت و قاطعیت، شکل می‌دهد، نه صرف گفتن و وعده.