پمپئو در بین ایرانیان مقیم کالیفرنیا بدنبال چیست؟

علیرضا ابراهیمی  در رابطه با اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه امور آمریکا در جمعی از ایرانیان مقیم کالیفرنیا، گفت: محور اظهارات پمپئو در این نشست تاکید بر تحریم های اقتصادی بود در حالی که باید یادآور شد چهل سال است که آمریکایی ها علیه مردم کشورمان ظلم می کنند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایالات متحده درصدد اعمال فشار اقتصادی و سیاسی بر جامعه ایران به منظور فروپاشی نظام اسلامی و انقلاب است، اظهار کرد: بر همین اساس مشاهده می شود که محور اظهارات و دستورات ترامپ برگرفته از تهدید به اعمال سخت ترین و بی سابقه ترین محدودیت های علیه کشورمان است.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه آمریکا همانند دیگر مسئولان کشورش از حمایت همواره ایالات متحده نسبت به مردم ایران یاد کرده که جای تامل دارد، ادامه داد: این مهم در حالیست که این سخن بعد دیگری نیز دارد؛ به عبارتی آمریکایی ها تلاش می کنند تا با حمایت های سیاسی،رسانه ای و مالی به مجموعه های ضد نظام اسلامی ایران، اپوزیسیونی متحد علیه کشورمان ایجاد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس می توان دریافت که ایالات متحده می خواهد نقشه سوخته شورش های اجتماعی علیه کشورمان را مجدد اجرایی، هدایت و رهبری کند اما فراموش کرده که مردم در برهه های زمانی مختلف از آزمون های سخت تری سربلند بیرون آمده اند و هیچگاه اجازه نداده اند که بیگانگان در ایران جولان دهند.

ابراهیمی ضمن اشاره به اینکه علاوه بر وزیر خارجه آمریکا، ترامپ نیز اخیرا دم از آمادگی برای مذاکره با ایران می زنند، افزود: در واقع باید اذعان کرد که ایالات متحده می خواهد افکار عمومی دنیا را فریب دهد و به نوعی خودش را در نقش خوب جلوه دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه آمریکا در حال ایجاد ائتلاف منطقه ای و بین المللی علیه کشورمان است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می توان به پیگیری طرح ناتوی عربی در راستای ایجاد ایجاد ائتلاف منطقه ای علیه ایران اشاره کرد؛ البته این مهم به دلیل این است که آمریکا به طور یکجانبه از برجام خارج شد و برای اعمال تحریم ها دیگر همراهی شورای امنیت سازمان ملل و اجماع جهانی را ندارد.