واکنش خرازی به پیشنهاد ترامپ برای ملاقات با روحانی

 سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به پیشنهاد ترامپ برای ملاقات با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: به نظر می‌رسد آقای ترامپ عاشق ملاقات برای ملاقات است و به نتایج ملاقات‌های خود و سخنان متناقض خویش چندان نمی‌اندیشد.

وی افزود: ما با توجه به تجربه تلخی که از مذاکره با آمریکا و نقض مکرر تعهدات دولت مردان آن داشته‌ایم طبیعی است که ارزشی برای پیشنهاد وی قائل نباشیم.

خرازی خاطرنشان کرد: ترامپ باید قبل از هر چیز خروج آمریکا از برجام را جبران کند و نشان دهد که برای تعهدات اسلاف خود و قوانین بین‌المللی احترام قائل است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز (دوشنبه) در کاخ سفید و در کنفرانس خبری مشترک با «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا  از آمادگی خود برای دیدار با حسن روحانی هر زمان و بدون پیش شرط خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری از تمایل خود برای دیدار و مذاکره با رئیس جمهوری ایران خبر داد و اظهار داشت: «من و نخست‌وزیر موافقیم که به حکومت بی‌رحم ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود. هرگز.»

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «ما همه کشورها را تشویق می‌کنیم ایران را برای توقف همه فعالیت‌های شرورانه‌اش تحت فشار قرار بدهند.»

با این حال ترامپ در ادامه گفت که تمایل دارد با روحانی دیدار کند.

وی افزود: «من آماده‌ام با هر کسی دیدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم.»