گزینه‌های احتمالی سخنگویی دولت+اسامی

شب گذشته محمد باقر نوبخت در توئیتی از موافقت رئیس جمهور با کناره‌گیری وی از سمت سخنگویی دولت خبر داد و گفت: از رئیس‌جمهور درخواست نمودم بدلیل شرایط جدید، اجازه دهد همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه نمایم و مسئولیت سخنگویی دولت را عزیز دیگری برعهده بگیرند.

لازم به ذکر است در ماههای اخیر با توجه به شرایط اقتصادی کشور موضوع ترمیم کابینه از موضوعات قابل توجه مردم و مسئولان کشور بوده است و نام نوبخت نیز به عنوان یکی از افرادی که باید از کابینه جدا شود؛ مطرح بوده است؛ تا جایی که وی در حاشیه جلسه هفته گذشته هیئت دولت اعلام کرد که آمادگی کناره‌گیری از دولت را دارد اما رئیس‌جمهور درخواستش را نپذیرفته است.

حالا با اعلام کناره گیری نوبخت از سخنگویی دولت اخبار غیر رسمی از جایگزینی اسحاق جهانگیری به این سمت  حکایت دارند و گفته می‌شود به احتمال زیاد در جلسه صبح امروز هیئت دولت درباره سخنگوی جدید دولت تصمیم‌گیری می شود.

 با توجه به مطرح شدن نام جهانگیری سایر گزینه‌ها مانند نهاوندیان، واعظی، ربیعی، آشنا، جنتی و ابوطالبی از شانس کمتری برخوردارند. حالا باید منتظر ماند و دید چه کسی عهده دار سمت سخنگویی دولت خواهد شد!