واکنش ایران به اعزام ناو آمریکا

امير دريادار دوم سيدمحمود موسوي، معاون عمليات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در گفت وگوي اختصاصي با خراسان در پاسخ به اين سوال که با توجه به هشدار چندي قبل امير سرلشکر صالحي، فرمانده کل ارتش مبني بر بازنگشتن ناو هواپيما بر آمريکا به خليج فارس و اظهارات روز شنبه وزير دفاع آمريکا مبني بر اعزام ناو هواپيما بر ديگري به خليج فارس آيا نيروي دريايي ارتش استراتژي جديدي را براي مقابله با تداوم تحرکات آمريکا در خليج فارس بر خواهد گزيد، اظهار کرد: استراتژي ما در اين زمينه همان است که بارها از سوي سلسله مراتب فرماندهي اعلام شده و آن اين که در دفاع از حاکميت جمهوري اسلامي ايران و منافع ملي به هيچ وجه کوتاه نخواهيم آمد. امير دريادار موسوي تأکيد کرد: رزمايش ولايت ۹۰ به خوبي نشان داد که نيروي دريايي آمادگي مقابله با هر نوع تهديدي را دارد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتشافزود: این گونه تحرکات آمریکایی ها که در پی تقویت حضور خود در منطقه هستند، موضوع جدیدی نیست و مسبوق به سابقه است. وی گفت: توصیه ما همواره به آمریکایی ها این بوده

است که به جای تحمیل هزینه های گزاف به مردم آمریکا در پی رفع مشکلات اقتصادی این کشور باشند. یادآور می شود، به گزارش بی بی سی، لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه(۲۲ ژانویه) اعلام کرد: ناو هواپیمابر یو اس اس انترپرایز که حدود یک ماه دیگر راهی خاورمیانه خواهد شد، ازتنگه هرمز عبور خواهد کرد. پانتا یادآوری کرد که ۲ناو هواپیما بر دیگر آمریکا، با نامهای یو اس اس کارل وینسون و یو اس اس آبراهام لینکلن در حال حاضر در خلیج فارس مستقر هستند.

پانتا افزود:واضح است که ما براي مواجهه با هر نوع وضعيت اضطراري در آن بخش از جهان آماده هستيم.وزير دفاع آمريکا با اشاره به ايران، افزود: ما به همکاريمان با جامعه جهاني و تشديد تحريم هاي آن ها (ايرانيها) ادامه مي دهيم. ما به انتقال صريح پياممان ادامه مي دهيم. مهمترين راهي که براي شفافيت پيام ها وجود دارد، اين است که نشان بدهيم ما آماده ايم، ما قوي هستيم و ما در آن بخش از دنيا حضورمان را حفظ خواهيم کرد."بعد از ۵۱ سال حضور در ترکيب نيروي دريايي آمريکا، ناو هواپيمابر يو اس اس انترپرايز که در حال حاضر در آب هاي ساحلي ايالت جورجيا مستقر است، قرار است در پايان اين سال ميلادي از خدمت خارج شود.