بطحایی: نباید گول آمریکا را خورد

 انتشار مصاحبه‌ای از آیت‌الله سیّد هاشم بطحایی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری درباره پیشنهاد اخیر ترامپ برای مذاکره با مقامات ایرانی، ذوق‌زدگی برخی حامیان داخلی و خارجی مذاکره با آمریکا را به دنبال داشت و اینطور وانمود شد که عضو مجلس خبرگان، خواستار پهن کردن فرش قرمز برای ترامپ و آمریکایی‌ها شده است!

در پی این ماجرا، خبرنگار فارس به گفت‌وگو با آیت‌الله بطحایی نشست. نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری که از انعکاس شیطنت‌آمیز مصاحبه خود ناراحت به نظر می‌رسید، گفت: آنچه بنده درباره پیشنهاد مذاکره رئیس‌جمهور آمریکا گفتم این بود که این، یک سناریو و تاکتیک جدید از سوی آمریکایی‌ها است. چون آن‌ها تا دیروز می‌گفتند مردم ایران را به شورش دعوت می‌کنیم و وقتی با عکس‌العمل مسئولین و ملّت روبه‌رو شدند و در دهان آن‌ها زدند، سناریوی خود را تغییر دادند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها چون نتوانستند به خواسته خود برسند، نقشه خود را تغییر دادند و گفتند ما اهل مذاکره‌ایم.

بطحایی با بیان اینکه آمریکا همان شیطان بزرگی است که بوده و نباید گول آن را خورد، به سابقه دروغ‌گویی و نقض عهد آنها در مقاطع مختلف، از جمله در رابطه با برجام و مذاکرات با کره شمالی اشاره کرد و تصریح کرد: بنابراین هیچ اعتمادی به حرف‌ آمریکایی‌ها نیست.

وی ادامه داد: نکته‌ای که من در مصاحبه گفتم، این بود که یک عده‌ای می‌گویند حالا که آنها آمده‌اند پیشنهاد مذاکره داده‌اند، شما چرا نفی می‌کنید و نمی‌پذیرید؟ ما برای اینکه اثبات کنیم آن‌ها دروغگو هستند، با استناد به آیه ۶ سوره توبه، می‌گوییم اگر اینها بخواهند مذاکره کنند و دست از دروغ‌گویی و پیمان‌شکنی و نقض عهد بردارند- که در حال حاضر چنین نیستند- ما حاضریم امنیت آن‌ها را هم برای مذاکره تأمین کنیم.