آمریکا در مذاکره با کره شمالی انگشتش را روی ماشه گذاشته است

حسین کنعانی‌مقدم کارشناس روابط بین الملل، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که کره شمالی را به عهدشکنی در خصوص خلع سلاح هسته ای متهم کرده است؛ گفت: آمریکا در مذاکره با کره شمالی انگشتش را روی ماشه گذاشته است و نه تنها به تعهدات خود عمل نخواهد کرد بلکه تهدیدها را ادامه خواهد داد.

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به عهدشکنی آمریکا در پیمان‌های بین المللی از جمله برجام تصریح کرد: در برجام پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل که حق وتو دارند؛ حضور داشتند.

وی با بیان اینکه کشورهای روسیه، چین و اتحادیه اروپا با خروج آمریکا از برجام و جنگ اقتصادی علیه ایران مخالفند و آمریکا منزوی شده است, افزود:آمریکا در مذاکره با کره شمالی به تنهایی حضور یافته  و راحت تر می تواند بدعهدی کند.

کنعانی مقدم  گفت: هدف آمریکا از رفتار دوگانه در سیاست خارجی این است که با تهدید کشورهای دیگر، امنیت منطقه را در گرو باج خواهی نشان دهد و ایران تنها کشوری است که در برابر این نقشه آمریکا ایستادگی می کند و معتقد است امنیت خریدنی نیست.

کارشناس روابط بین الملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای جذب دلارهای نفتی منطقه، از ایران هراسی استفاده می‌کنند و معتقدند فشار تحریم و تهدید از بیرون و آشوب از داخل می تواند اهرم‌های فشاری برای به زانو درآوردن ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره فی نفسه بد نیست؛ اما اینگونه هم نیست که فکر کنیم همه چیز با مذاکره درست می شود. کره شمالی تصور می‌کرد با مذاکره همه چیز را به دست می آورد؛ اما اکنون شاهد هستیم که وزیر امور خارجه آمریکا از ادامه تحریم ها علیه کره شمالی سخن گفته است.