مگر روحانی شرایط جامعه را نمی‌بیند که از سوال نمایندگان تعجب می‌کند؟

محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر؛ با اشاره به نامه روحانی به لاریجانی مبنی بر اینکه سوال تعدادی از نمایندگان در چارچوب قانون اساسی و زمان و شرایط مناسب مطرح نشده است، اظهار کرد: از آقای روحانی بعید نیست که چنین حرفی بزند و هر وقت می‌خواهیم از وی یا وزرایش سوال کنیم، می‌گوید در زمان مناسبی نیست.

وی با انتقاد از رئیس‌جمهور به جهت آنکه سوال نمایندگان را در چارچوب قانون اساسی ندانسته است، ادامه داد: کسی که داعیه داشتن علم حقوق دارد، نباید سوال نمایندگان از رئیس جمهور را خلاف قانون بداند چراکه طبق قانون اساسی، وکلای ملت می‌توانند از رئیس جمهور سوال کنند.

مگر روحانی شرایط جامعه را نمی‌بیند که از سوال نمایندگان تعجب می‌کند؟

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه آیا آقای روحانی شرایط جامعه را نمی‌بیند که از سوال نمایندگان تعجب می‌کند، گفت:  ما در نامه‌ای درخواست کردیم که رئیس جمهور در جلسه‌ای غیرعلنی درباره وضعیت کشور توضیح دهد، اما به خواسته ما توجهی نکرد و چاره‌ای جز طرح سوال از وی نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه فرافکنی کردن سیاست نخ نما و کهنه شده‌ای است، اظهار کرد: رئیس جمهور باید بداند که مردم کاملا مواضع وی را رصد می‌کنند.

اگر رئیس جمهور در مجلس حاشیه‌سازی کند، هنر نیست

ابطحی با بیان اینکه آقای روحانی باید به صورت شفاف بگوید که در این پنج سال تا چه حد به وعده‌هایش عمل کرده است، تصریح کرد: اگر رئیس جمهور در مجلس حاشیه‌سازی کند، هنر نیست البته برای این کار هم تدبیر داریم و بداند که ما نمایندگان امضاکننده، برای فرار رو به جلوی رئیس جمهور هم تدبیر داریم و بهتر است صادقانه مسائل را مطرح کرده و جو جامعه را ملتهب نکند.