ارائه پیشنهاد جدید اقتصادی کشورهای اروپایی به ایران

سیدحسین نقوی حسینی ، در واکنش به فرارسیدن زمان اعمال اولین مرحله از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه کشورمان، گفت: آمریکایی ها در تلاش هستند کشورهای دیگر را برای آسیب رساندن به ایران اسلامی با خودشان همراه کنند اما در واقعیت ایالات متحده تنها مانده و منزوی شده است.

ایران می تواند از موانع تحریمی آمریکا عبور کند

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در مورد اعمال دور جدید تحریم های آمریکا خاطر نشان کرد :  ایران برای مقابله با تحریم ها رویکرد خوبی دارد و می تواند موانع در نظر گرفته شده آمریکایی ها عبور کند.

تحریم های ثانویه ایالات متحده آمریکا برای هیچ کشوری الزامی نیست

نقوی حسینی همچنین اظهار کرد: نمی توان اذعان کرد که تحریم ها تاثیری بر کشورمان نخواهد گذاشت اما قطعا راهکارهای پیش بینی شده آنها را خنثی خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد توجه به تحریم های ثانویه ایالات متحده آمریکا برای هیچ کشوری الزامی نیست.

بسته پیشنهادی اروپا ارتقاء کیفی داشته است

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها نیز پس از ارائه بسته پیشنهادی قبلی که نظر کشورمان را به خوبی جلب نکرد، هم اکنون پیشنهادات خوبی ارائه کرده اند، تصریح کرد: بر این اساس باید گفت که پیشنهادات بر محور مراودات اقتصادی و همکاری های پولی و مالی بوده و هم اکنون در دست بررسی کارشناسی و مذاکره است.

عدم همراهی روسیه، چین و کشورهای اروپایی با آمریکا در دور جدید تحریم ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران مسیر مقابله موفقیت آمیزی را برابر آمریکا طی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: باید تصریح کرد در گذشته نیز تحریم هایی با عنوان تحریم های فلج کننده علیه کشورمان از سوی ایالات متحده اعمال شد اما راهمان را ادامه دادیم؛ بنابراین با توجه به عدم همراهی روسیه، چین و کشورهای اروپایی با آمریکا به نظر می رسد بهتر بتوان به مسیر در نظر گرفته شده ادامه داد.

اولین مرحله از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران که در چارچوب برجام در سال ۹۴ تعلیق شده بود، بر اساس فرمان اجرایی رییس‌جمهوری آمریکا در روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری (۸ می) روز دوشنبه ۱۵ مرداد اجرایی می‌شود.