آیا تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای کشورهای دنیا لازم الاجرا است؟

یحیی کمالی پور، در واکنش به فرارسیدن زمان اعمال اولین مرحله از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه کشورمان، گفت: باید اذعان کرد تصمیمات یکجانبه ای که از سوی هر کشوری مانند آمریکا اتخاذ شود، برای سایر کشورها لازم الاجرا نیست.

علل پیروی کشورها از سیاست های آمریکا ؛ به خاطر یک مشت دلار!

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته کشورها زمانی می توانند از تصمیمات و سیاست های یکدیگر پیروی کنند که از طریق معاهده های بین المللی یا تفاهم نامه های دوجانبه نسبت به تعیین تهدیدات و همچنین حمایت از منافعشان تاکید کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات ایالات متحده خلاف قوانین بین المللی است و نمی تواند ایران را تحریم کند، ادامه داد: باید یادآور شد متاسفانه برخی کشورها به دلیل حجم بالای مبادلات اقتصادی، بهره گیری از دلار و غیره در مواجه با آمریکا سر فرود خواهند آورد اما این امر به معنای پیروزی سیاست های این کشور نیست.

خروج ایالات متحده از برجام با خشم اروپا مواجه شد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امروزه اروپایی ها باید مواضع شفاف و رویکرد مشخصی را نسبت به اجرای تحریم های آمریکا داشته باشند، تصریح کرد: نقض برخی معاهده ها، موجب نقض سایر تعهدنامه ها می شود از این رو شاهد هستیم که خروج ایالات متحده از برجام با خشم اروپا مواجه شد.

سه کشور اروپایی باید در اقدامات عملی نشان دهد که تحریم ها آمریکا علیه کشورمان بر خلاف قوانین بین المللی است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سه کشور اروپایی باید در اقدامات عملی نشان دهد که تحریم ها آمریکا علیه کشورمان بر خلاف قوانین بین المللی است و با این کشور همراهی نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: در این بین به نظر می رسد برخی کشورها اروپایی در تلاش هستند با فرصت سوزی برجام را به صورت ناقص جلو ببرند تا زمان تغییر سکانداران مجلس آمریکا فرا برسد و بعد مجددا رایزنی هایشان را با ایالات متحده شروع کنند.