ریشه تمام نابسامانی ها و مشکلات کشور به مجلس برمی گردد

گروه سیاسی- علی وقف چی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و گرانی افسار گسیخته در بازار گفت: مقصر همه مشکلات کشور مجلس است چرا که مجلس به درستی به وظایف خود عمل نمی کند.

وی با بیان اینکه اگر مجلس به وظایف خود عمل می کرد شاهد این مشکلات نبودیم، تصریح کرد: مجلس باید در راس امور باشد ولی متاسفانه نیست و به همین دلیل شاهد بروز مشکل درکشور هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: با وجود آنکه کارهای اساسی در کشور صورت گرفته اما به دلیل بی تدبیری مسئولین بخصوص مجلس، مردم در فشار اقتصادی قرار دارند.

وقف چی با بیان اینکه نقش نظارتی مجلس کم رنگ است، تصریح کرد: هر چند مجلس دهم بر انجام وظیفه نظارتی تاکید دارد اما باز نقش نظارتی مجلس آنگونه که باید باشد، نیست.

وی اضافه کرد: ریشه تمام نابسامانی ها و مشکلاتی که در دولت و قوه قضائیه وجود دارد، به مجلس برمی گردد.

عضو فراکسیون اصوگرایان مجلس افزود: فرصت های خوبی در برنامه ششم برای دولت ایجاد شد اما متاسفانه دولت آنها را اجرایی نکرد و نتوانست از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال، ارتقای سطح اقتصادی کشور و معیشت مردم بهره برداری کند و مجلس هم در این زمینه اقدامی نکرد.

وقف چی تاکید کرد: باید نقش نظارتی مجلس پر رنگ شود واگر خلاء قانونی داریم باید با تصویب قوانین آنها را برطرف کرده و در جهت رفع مشکلات پیشقدم شویم.

وی گفت: بهترین راه برون رفت از وضعیت بد اقتصادی فعلی بسیج کردن ظرفیت های مالی کشور چه در بخش ارز، سپرده، سکه و ... و هدایت آنها برای سرمایه گذاری در بخش تولید است.