غضنفر رکنآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در گفتوگو با فارس، با تکذیب اظهارات منسوب به سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، طرح این گونه مطالب را فضاسازی رسانهای خواند و گفت: مطالب منسوب به سردار سلیمانی صحت ندارد.

وی با اشاره به ملاقاتش با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان، خاطرنشان کرد: در این ملاقات ضمن تکذیب اظهارات منسوب به سردار سلیمانی مواضع جمهوری اسلامی ایران اعلام و عنوان شد که ایران بر حمایت از استقلال و حاکمیت ارضی دیگر کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها تأکید دارد و زمانی که ما دنیا را به رعایت این اصول دعوت می‌کنیم خودمان بیشتر ملتزم به این اصول هستیم.

سفیر ایران در بیروت افزود: میشل سلیمان نیز در این دیدار نسبت به توضیحات ارائه شده از سوی اینجانب و عدم صحت اظهارات منسوب به سردار سلیمانی ابراز اطمینان کرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور لبنان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری کشورمان بر گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها و روابط مستحکم تهران و بیروت تأکید کرد.

لازم به ذکر است علاوه بر رکن‌آبادی، حسن دانایی‌فر سفیر ایران در بغداد، مصطفی مصلح‌زاده سفیر ایران در اردن و وزارت خارجه کشورمان این اظهارات را تکذیب کرده بودند.

اخیراً اظهاراتی منسوب به سردار سلیمانی منتشر شد با این مضمون که جنوب لبنان و عراق تحت تأثیر عملکرد و تفکر ایران قرار دارند.