حرف‌های ترامپ بلوف و شوخی است
مشاور سابق وزیر خارجه و مدیر کل سابق امور اداری وزارت خارجه در گفت: حرف های ترامپ بلوف و شوخی است و این ها می دانند اگر به صورت جدی وارد معرکه شوند، بازهم شکست خواهند خورد.  
سید داوود صالحی اظهار کرد: نگاه ما به شرق و غرب در سیاست خارجی نباید مطلق باشد یعنی در واقع نباید هیچ کدام از آنها را با دید مطلق ببینیم. ما وظیفه داریم به عنوان دیپلمات با شرق و غرب براساس منافع ملی رابطه داشته باشیم و این مسئله را محور قرار دهیم.
وی با اشاره به اصل 152 قانون اساسی عنوان کرد: « سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و روابط صلح‌آمیز متقابل با دول غیرمحارب استوار است»
مدیر کل سابق  امور اداری وزارت خارجه ادامه داد: برهمین اساس روابط کشور ما با شرق و غرب باید برمبنای اصل 152 قانون اساسی و سخنان مقام معظم رهبری باشد، ایشان همواره راهبردها را برای دست اندرکاران سیاست خارجی، مجلس و قوای سه گانه مطرح می کنند بنابراین ضرورت دارد مطابق سیاست های کلی نظام قدم برداشت.
وی افزود: با توجه به این مسائل نباید با یک غوره سردی‌مان کند و با یک کشمش گرمی مان کند بلکه باید معقولانه براساس منافع ملی؛ روابط  خود را با همه دنیا به سمت تعادل و عدالت پیش ببریم.
صالحی با اشاره به اینکه اقدامات ترامپ در دنیا بازتاب های زیادی داشته، گفت: واقعیت این است که در سیاست داخلی آمریکا؛ نارضایتی هایی وجود دارد و هیچ کس به صحبت های ترامپ اطمینان ندارد.  
وی ادامه داد: ما می خواستیم بسیاری از دارایی هایمان که توسط آمریکا و کشورهای غربی بلوکه شده، را پس بگیریم و فشارهای یکجانبه برداشته شود اما آمریکایی ها و نمایندگان‌شان در سازمان ملل طوری برخورد کردند که نه تنها حقوق ملت ایران را نادیده گرفتند بلکه بی احترامی و بی حرمتی نسبت به نظام جمهوری اسلامی روا داشتند. 
وی  تصریح کرد: همان طور که گفتم، این ها یکی از بدعهدی هایشان خروج از برجام بود و از سوی دیگر تغییر رژیم را در سطح دنیا مطرح کردند.
صالحی با تاکید براینکه ترامپ حافظه بسیار ضعیفی دارد، گفت: 8 سال ملت ایران در قبال همه توطئه ها و کاستی ها و فشارها مقاومت کرد، دولت های زیادی صدام را کمک کردند تا بتوانند ما را به زانو در بیاورند بنابراین تغییر نظام به معنای واقعی در آن موقع در دستور کار بود اما موفق نشدند.
وی افزود: ما شاهد بودیم که بیشترین کمک نظامی از سوی فرانسه به عراق صورت گرفت و مواد شیمیایی را آلمان ها در اختیار صدام گذاشتند و مسئله حلبچه را به وجود آوردند. 
وی ادامه داد: حتی نفت ما را تحریم و از جنگ افزارهای غیر متعارف استفاده کردند و ناجوانمردانه هواپیمای مسافربری ما را زدند و طبق دستورهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در سنوات اخیر، به خوبی با همه فشارها و سختی های اقتصادی ایستادگی کردیم.
سفیر سابق ایران در کشورهای کوبا و اسپانیا  با بیان اینکه مقام معظم رهبری با کمال قدرت در برابر زیاده خواهی ها، بی تدبیری ها و بی عدالتی های 
ترامپ و آمریکایی ها ایستادند، اظهار کرد:  مسئله صلح و جنگ برای همیشه نیست. به هر حال گاهی می شود صلح کرد، اما صلح شرافتمندانه، در حال حاضر بعضی ها  از هول حلیم می خواهند توی دیگ بیفتند.
وی بیان کرد: همان طور که رئیس جمهور مطرح کرد، ترامپ باید بدهی های 
ما را بپردازد، دست از پشتیبانی برای جنگ و ناآرام کردن منطقه بردارد و بعد از مذاکره حرف بزند. 
صالحی عنوان کرد: ما روابط خود را با کشورهای غربی و شرقی بعد از پیروزی انقلاب بدون تجاوز به کشورها حفظ کرده ایم. روابط ما با روسیه که همسایه ماست، 500 سال قدمت دارد، با ژاپن و چین هم روابط خوبی داریم و حتی آنها حاضر نیستند که سیاست یک جانبه گرایانه آمریکایی ها را دنبال کنند، آنها می گویند ما نفت ایران را می خریم و حاضر به همکاری های 
اقتصادی، سیاسی با ایران هستیم.
سفیر سابق ایران در کشورهای کوبا و اسپانیا  با بیان اینکه حرف‌های ترامپ مطابق نظر من و دیدگاه بسیاری از صاحب نظران، بلوف و شوخی است، گفت: این ها می دانند اگر به صورت جدی وارد معرکه شوند، بازهم شکست خواهند خورد. ضمن اینکه ملت آمریکا با شرایطی که دارد، آمادگی جنگ را ندارد.
وی ادامه داد: امروز قدرت به مفهوم واقعی تقسیم شده و جمهوری اسلامی ایران قدرت اول را در منطقه غرب آسیا دارد و همواره بدون دخالت در امور داخلی دیگر کشورها به عنوان یک کشور مستقل عمل کرده است بنابراین نه تنها ترامپ که اگر جامعه بین المللی و تمام اعضای سازمان ملل جلسه بگذارند، نمی توانند با ایران مقابله کنند. 
مشاور سابق وزیر خارجه اذعان کرد: ما از لحاظ انرژی هسته ای و ساخت موشک؛ قدرتی هستیم که کسی نمی تواند انکار کند. بنابراین بهتر است در برخورد با ما، قوانین بین المللی را رعایت کنند. 
وی با تاکید بر اینکه آمادگی داریم با هر کشوری به غیر از اسراییل مذاکره کنیم، گفت: آمریکایی ها اگر حسن نیت دارند در درجه اول باید مانع حملات ناجوانمردانه رژیم سعودی در یمن شوند.