واکنش قاسمی به ادعای بولتون مبنی بر دخالت ایران در انتخابات آمریکا/ کافر همه را به کیش خود پندارد

بهرام قاسمی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی در رابطه با وجود شکایت هایی از سوی  مسافرین مبنی بر برخورد نامناسب بعضی از سفارتخانه ها با آنها و وجود اعتراضاتی نسبت به رفتار ناشایست این سفارتخانه ها گفت: سفارتخانه های خارجی موظف هستند حقوق شهروند ایرانی را رعایت کنند. خبری هایی رسیده و در دست بررسی است. اما درحال حاضر از قضاوت صریح خود داری می کنم. اما سفارتخانه ها باید حرمت شهروند ایرانی را حفظ کنند. در گذشته گامهای خوبی برداشته شده تا برخورد های مناسب انجام شود.

وی در رابطه با ادعای بولتون مبنی بر دخالت ایران در انتخابات آمریکا گفت: کافر همه را به کیش خود پندارد.
 
قاسمی در پاسخ به سئوالی مبنی بر آتش زدن عمدی هورالعظیم و واکنش ایران در قبال آن خاطرنشان کرد: در این مورد رایزنی هایی انجام شده است، اما باید اطلاعات لازم را از خود آقای کلانتری دریافت کنید.
 
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین در رابطه  اظهارات مقام معظم رهبری در مورد  رعایت نکردن خطوط قرمز در برجام، افزود:  سعی می کنم در اظهارات مقام معظم رهبری ورود نکنم؛ زیرا باید با دقت بیشتری در این رابطه صحبت کرد. اما تیم مذاکره کننده سعی داشته اند رهنمودهای ایشان را به دقت انجام دهند و در تماس دائم بودند، همچنین کمیته نظارت بر برجام هم بر مذاکرات اشراف داشته و من قضاوتی را در این زمینه ندارم.
 
وی در مورد واکنش وزارت خا رجه آمریکا برای تشکیل گروه  اقدام علیه ایران توضیح داد: این رفتار و اقدامات در ادامه رفتار خصمانه آمریکا بوده و جدید نیست . آنها به دنبال جنگ روانی و اقتصادی هستند ، این رفتار مغایر با تمام موازین بین المللی است. فکر می کنم این اقدام آنها هم مانند گذشته راه به جایی نخواهد برد و سرانجام خنثی خواهد شد. بیشتر این اقدامات جنگ روانی از سوی تیم جنگ طلب کاخ سفید است.