پیگیری های لازم برای ارائه لیست و اطلاعات دوتابعیتی ها به نمایندگان انجام می شود

 علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 29 مردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخطار روز گذشته خود درخصوص تحقیق و تفحص از دوتابعیتی ها گفت: رئیس مجلس روز گذشته مطرح کردند که لیست دوتابعیتی ها را وزارت اطلاعات در اختیار ایشان قرار داده و دکتر لاریجانی تاکید کردند که بنده برای دریافت این لیست به کمیسیون امنیت ملی مراجعه کنم، اما پس از دو بار مراجعه به کمیسیون، رئیس آن مطرح کردند که لیستی در اختیار ندارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید براساس اشراف اطلاعاتی، تصمیمات در این خصوص گرفته شود، در حال حاضر ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود. البته درخصوص مصادیق این بحث مشکلاتی وجود دارد که باید روشن شود، بنابراین از رئیس جلسه امروز تقاضا می شود دستورات لازم را برای روشن شدن موضوع صادر کند، هر چند که این مبحث نیز مانند مسائلی چون لیست بدهکاران بزرگ بانکی و دریافت کنندگان ارز دچار مشکل شده است.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این مسئله گفت: در گزارش کمیسیون مطرح شده که منابع و اطلاعات در این خصوص کافی نبوده و اطلاعات درستی درخصوص دوتابعیتی ها وجود ندارد، بنابراین به سختی اطلاعات فعلی هم تهیه شده اما در عین حال پیگیری های لازم برای در اختیار قراردادن اطلاعات برای نمایندگان انجام خواهد شد.