دكتر محمود احمدي نژاد كه صبح امروز (پنجشنبه) به منظور افتتاح ۱۶ طرح عمراني، صنعتي و معدني به كرمان سفر كرده بود، حين افتتاح ۱۳ طرح توسعه اي مجتمع مس سرچشمه و در هنگام افتتاح مجموعه كوره پالايش حرارتي آند با تجمع پرتعداد و پرشور كارگران و كاركنان مجتمع مواجه شد و با حضور در جمع ايشان دقايقي به گفتگو با آنها پرداخت و نامه ها و درخواست هاي مكتوب آنان را شخصا دريافت كرد.

رییس جمهور کارگران و کارکنان مجتمع مس سرچشمه را برادران مومن، عزیز و پرتلاش خود خواند و با تبریک ماه ربیع المولود و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و آغاز امامت امام عصر(عج) اظهار داشت: آنگونه که شما کارگران عزیز وسط معرکه تولید و تلاش برای گرداندن چرخ اقتصاد کشور هستید، ما نبوده ایم اما می دانیم چگونه با زحمت و تلاش میزان تولید کشور را بالا برده اید و از زحمات خالصانه شما صمیمانه تشکر می کنم.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر عدم بکارگیری نیروهای شرکتی و پیمانکاری در بنگاه ها و شرکت ها تصریح کرد: همه نیروهای فعال در مجتمع مس سرچشمه باید نیروی مستقیم مجتمع بوده و حتی یک نیروی واسطه ای و شرکتی نباید وجود داشته باشد.
در این دیدار کارگران هم مسائل و مشکلات خود را درباره حقوق و خدمات رفاهی و مزایا با رییس جمهور مطرح کردند و دکتر احمدی نژاد دستورات لازم برای رفع مشکلات کارگران را به وزیر و مسئولان مجتمع صادر کرد.

كارگران و كاركنان مجتمع با شعارهاي صل علي محمد ياور رهبر آمد و صل علي محمد بوي رجايي آمد به رييس جمهور خوشامد گفته و با شعارهاي انقلابي همچون مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل از سخنان دكتر احمدي نژاد حمايت كردند.