تکرار ادعاهای ضد ایرانی بولتون

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با «رویترز» درباره «منافع آمریکا در سوریه» صحبت کرد و بار دیگر خواستار «خروج ایران از سوریه» شد.

بولتون در این مصاحبه که در فلسطین اشغالی صورت گرفته، از دیدار اخیر خود با همتای روس خود در ژنو و رایزنی‌ها با او درباره مسائل سوریه و ایران خبر داد.

مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» در مصاحبه با رویترز تاکید کرد که تماس‌های آمریکا با روسیه درباره سوریه سبب حصول به هیچ توافق و فهمی مشترک درباره عملیات ارتش سوریه در «ادلب» نیانجامیده و اصلا این موضوع در مذاکرات واشنگتن و مسکو نبوده است.

بولتون همچنین گفت: «منافع ما در سوریه، پایان نابودی سرزمینی خلافت داعش و پرداختن به تهدید تروریسم داعش و درباره حضور شبه نظامیان و نیروهای متعارف ایرانی(در سوریه) نگرانیم و اینها موضوعاتی است که سبب ادامه حضور ما در آنجا است».

مقام آمریکایی درباره دیدار دونالد ترامپ با همتای روس خود در «هلسینکی» فنلاند اظهارنظر کرد.

او مدعی شد که در این دیدار «ولادیمیر پوتین» در پاسخ به ترامپ تاکید کرد که مسکو قادر نیست ایران را وادار به خروج از سوریه کند.

بولتون افزود: «البته او (پوتین) به ما گفت که منافع او و ایران دقیقا مشابه هم نیست در نتیجه واضح است که ما درصدد صحبت با او درباره نقشی که آنها می‌توانند ایفا کنند، هستیم».

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین مدعی شد: «باید ببینیم که ما و دیگران برای حل کردن جنگ در سوریه چه کاری می‌توانیم بکنیم اما لازمه و پیش نیاز آن، خروج همه نیروهای ایرانی و بازگشت آنها به ایران است».

به ادعای او، واشنگتن در مذاکرات با مسکو درباره سوریه دارای اهرم فشار است چرا که «روس‌ها در حال حاضر در آنجا (سوریه) گیر افتاده‌اند».