عملکرد اروپایی‌ها برای حفظ برجام رضایت بخش نیست

سیدقاسم جاسمی، در خصوص کمک 18 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به چند بخش در ایران، اظهار داشت: واقعیت این است که در برجام قرار بود که تحریم‌‎ها به طور کامل رفع شود ولی با روی کار آمدن ترامپ وضعیت توافق هسته‌‎ای دچار مشکل شده و آمریکا به عنوان یکی از طرفین برجام از این توافق بین‌المللی خارج شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا باید برای حفظ استقلال سیاسی خود تلاش می‌کرد تا بعنوان موضوعی راهبردی با ایران ارتباط برقرار کند.

وی افزود: تاکنون اتحادیه اروپا اقدام مناسبی را برای حفظ برجام انجام نداده و عملکرد اروپایی‌ها برای حفظ برجام رضایت بخش نیست.

جاسمی ادامه داد: کمک 18 میلیون یورویی به اتحادیه اروپا رقم قابل توجهی نیست و انتظار این است که بسته ارزشمندتری از سوی اتحادیه اروپا به ایران ارائه شود تا جمهوری اسلامی ایران رغبتی برای ادامه پایبندی به تعهدات خود در برجام را داشته باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مبادلات تجاری ایران در حوزه‌های مختلف باید با اتحادیه اروپا افزایش یابد و کمک به ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر، محیط زیست و سایر موضوعات نیز باید ارتقاء یابد.