سوال از روحانی فرصتی برای بیان واقعیت‌ها است

حمیدرضا حاجی بابایی  با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور، گفت: پرسش و پاسخ در قوه مقننه یکی از زیباترین جلوه های دموکراسی در کشور است.

سوال از رئیس جمهور فرصت مغتنمی برای بیان واقعیت ها است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین فرصت بسیار مغتنمی بوجود آمده تا رییس جمهور در خانه ملت به سوال نمایندگان پاسخ دهد و از فرصت مهم برای بیان آنچه فکر می کند واقعیت است استفاده کند.

وی ادامه داد: رییس جمهور باید مسائل را صادقانه با مردم در میان بگذارد و حتی برای رفع دغدغه ها از مردم کمک بخواهد.

فضای سوال از رییس جمهور باید عاقلانه، عالمانه و کارشناسی باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس فضای سوال از رییس جمهور از سوی سوال کنندگان و همچنین پاسخ دهنده باید بر محور عاقلانه، عالمانه و کارشناسی باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصور می کنم رییس جمهور راه اقناع عمومی و اقناع مجلس را پیش خواهد گرفت و سعی خواهد کرد از این فرصت استفاده خوبی کند، خاطرنشان کرد: بنابراین اقناع باید کلیدواژه و خروجی جلسه سوال از رئیس جمهور باشد.

 منبع اصلی که حق مجلس را در طرح سؤال از رئیس جمهور مشخص می کند اصل 88 قانون اساسی است که بر اساس آن در هر موردی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول در باره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر مربوطه موظف است در مجلس حاضر شده و به سؤال جواب دهد.