رفتار پرحاشیه فرانسه در کاهش ارتباط با ایران

یحیی کمالی پور، با اشاره به منع سفر دیپلمات های فرانسه از سوی دولت این کشور، گفت: اروپایی ها در مقابل یکجانبه گرایی آمریکایی ها و نیازی که به این کشور دارند به نوعی مستأصل شده اند و به حرکت هایی دست می زنند که ایران را به واکنش متقابل وا دارند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: فرانسوی ها قصد دارند توپ را در زمین ایران بیاندازند که خود تا کنون می خواسته اند با ایران ارتباط بر قرار کنند اما اکنون جمهوری اسلامی است که مانع این برقراری ارتباط می شود.

وی در ادامه منع سفر دیپلمات های فرانسوی به ایران از سوی دولت این کشور را برای عدم تقابل با آمریکایی ها دانست و افزود: جمهوری اسلام ایران ضمن اینکه باید هوشیاری خود را حفظ کند باید برخورد متقابل را در چارچوب مقررات بین المللی صورت دهد و بهانه به دست به کشورهای دیگر ندهد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه فرانسوی ها مبتنی بر سیاست خاصی دست به کاهش ارتباط با ایران زده اند، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه رفتار فرانسه نقض برجام نبوده اما رفتاری پرحاشیه است که ناامیدی سایر کشورها از برجام را به دنبال دارد و حتی ممکن است در سایر روابط نیز تأثیر بگذارد و جنگ سردی را در دنیا رقم بزند و در این بین آنها قصد دارند ایران را مقصر جلوه دهند.