به گزارش مهر، مجید نامجو در خصوص مصوبه اخیر هیئت وزیران در واگذاری مستقیم حق انشعاب آب و برق به وزارت نیرو و مزایای این واگذاری، گفت: مصوبه اخیر ۷۰ هزار میلیارد ریالی دولت موجب خواهد شد تا ضمن پرداخت بخشی از بدهی وزارت نیرو، بتوانیم با جدیت نسبت به پیگیری و تکمیل پروژه های صنعت آب و برق بکوشیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: با موافقت هیئت وزیران از این پس حق انشعاب آب و برق به صورت مستقیم در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد. نامجو خاطر نشان کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تنها مزیت و امتیاز وزارت نیرو پول مستقیمی بود که از مردم دریافت می کرد.

وی تاکید کرد: برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اینکه منابع متمرکز شود و بتوانیم ساماندهی مناسبی را در این بخش اجرا کنیم باید تحقق این موضوع را دنبال می کردیم.

وزیر نیرو ادامه داد: با پیگیریهای انجام شده، رئیس جمهور دستور داد کلیه درآمدهای بخش وزارت نیرو و نفت در هدفمندی یارانه ها وارد خزانه شود تا بتوان در این بخش مدیریت لازم را اعمال کرد.

نامجو تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر اجرای هدفمندی یارانه ها گردش مالی شکل مناسبی پیدا کرده است و واگذاری این حق انشعاب مستقیم آب و برق به وزارت نیرو نیز این ظرفیت را ایجاد می کند که ما بتوانیم به وضعیت سابق برگردیم.

وی این مطلب را نیز افزود که از این طریق شرکتهای فعالی در بخش آب و برق نیرو می توانند حق انشعاب مستقیم آب و برق را به صورت مستقیم از مردم دریافت کنند.