عارف پرونده تحصیلی حسین فریدون را تعیین تکلیف کند

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون کمیته‌ای در کمیسیون آموزش تشکیل شده است، گفت: متأسفانه این کمیته هنوز نتیجه بررسی خود را به‌ طور رسمی اعلام نکرده، ضروریست آقای عارف رئیس کمیسیون از اعضای این کمیته بخواهند که نظر رسمی خود را در این زمینه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه پرونده تحصیلی حسین فریدون ابهام وجود دارد، افزود: در جلسه این هفته کمیسیون، با دعوت از منصور غلامی، وزیر علوم، از او می‌خواهیم در‌باره پرونده تحصیلی‌حسین فریدون و مسائل پیش آمده توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: با توجه به مسائل پیش آمده لازم است، رئیس فراکسیون و وزیر‌علوم وضعیت پرونده تحصیلی آقای فریدون را مشخص کرده و نتیجه آن را اعلام کنند تا بدانیم آیا پرونده وی قابلیت پیگیری دارد یا خیر؟

فلاحتی یادآور شد: بین نظرات آقای ابطحی و قمی درباره پرونده حسین فریدون اختلاف وجود داشت. در نهایت قرار شد، رئیس کمیسیون جمع‌بندی نهایی را انجام داده و به اعضای کمیسیون ارائه دهد. این مسئله با تغییر رئیس کمیسیون متوقف شد؛ بنابراین با توجه به شرایط به وجود آمده ما از اعضای کمیته و رئیس کمیسیون می‌خواهیم تکلیف این پرونده را روشن کنند.

به گزارش تسنیم،کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی سال 95 کمیته‌ای سه نفره (سید محمدجواد ابطحی، کارن خانلری و محمد قمی) را مامور بررسی وضعیت دکتری فریدون می‌کند. در نهایت این کمیته اعلام کرد که تخلف تحصیلی برادر رئیس‌جمهور محرز شده است اما با ریاست محمدرضا عارف بر کمیسیون آموزش، پرونده تحصیلی وی مسکوت مانده است.