رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با ایران، عراق را به اقدام نظامی تهدید کرد

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به صورت تلویحی گفت ممکن است تل‌آویو برای «مقابله با تهدید ایران» در عراق اقدام نظامی انجام دهد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، لیبرمن که در نشستی در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، در واکنش به ادعای اخیر خبرگزاری «رویترز»، گفت: «قطعا هرآنچه در سوریه در جریان است را تحت نظر داریم. در ارتباط با تهدید ایران، ما خود را به اراضی سوریه محدود نمی‌کنیم. باید این را تصریح کرد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ممکن است اسرائیل اهدافی در عراق را هم هدف قرار دهد، گفت: «دارم می‌گویم که ما با هرگونه تهدید ایران مقابله می‌کنیم، مهم هم نیست که این تهدید کجا باشد... اسرائیل از حداکثر آزادی عمل برخوردار است. ما این آزادی عمل را حفظ می‌کنیم.»

خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی که هم ایران و هم عراق رسما آن را تکذیب کردند، به نقل از «منابع آگاهی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود»، مدعی شد که ایران نیروهای مقاومت مردمی عراق را به موشک‌های بالستیک مجهز کرده است.

این گزارش به بهانه تازه‌ای برای اظهارنظرهای ضدایرانی مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی بدل شده است. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که کشورش با نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، دیروز در واکنش به گزارش رویترز، گفت در صورت صحت این گزارش‌ها، ایران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.