روسیه: خروج آمریکا از برجام باید در شورای امنیت مطرح شود

"دمیتری پولیانسکی"معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته در نشست شورای امنیت در تفسیر تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا درباره به عهده گرفتن ریاست نشستی در بالاترین سطح تاکید کرد، مقامات مسکو امیدوارند که شورای امنیت سازمان ملل در نشستی در بالاترین سطح درباره ایران، به بررسی عواقب خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای بپردازد.

این دیپلمات روس گفت: «من می‌خواهم در اینجا یادآور شوم که ما در جریان طرح برگزاری نشست شورای امنیت در بالاترین سطح در تاریخ 26 سپتامبر (4 مهر ماه) قرار داشته و آن را درک می‌کنیم. ولی امیدواریم که ابعاد مختلف مسائل مربوط به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه برنامه هسته‌ای ایران در چنین نشستی بررسی شود.»

پولیانسکی همچنین تاکید کرد که بررسی مسائل مربوط به ایران، تنها باید در چارچوب قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت که در حمایت از برجام تصویب شده انجام شود.

پیش از این "نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که دونالد ترامپ قصد دارد نشستی در بالاترین سطح کشورهای عضو شورای امنیت برگزار کند تا در آن به یکی از مهمترین مسائل منطقه‌ای، یعنی ایران، پرداخته شود.

مسکو ترسی از ریاست ترامپ بر نشست شورای امنیت ندارد

در دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز در تفسیر این مسئله تاکید شده که ریاست شخصی "دونالد ترامپ" بر نشست شورای امنیت درباره ایران، باعث ترس روسیه نمی شود.

مقامات دیپلماتیک روس افزودند: «برعکس، مسکو خود را برای چنین نشستی به ریاست رئیس جمهوری آمریکا چنان آماده می کند که این نشست اصلا مورد رضایت دونالد ترامپ تمام نشود.»

آنها تاکید کردند: «نمایندگی روسیه در سازمان ملل آماده بررسی مسائل مربوط به ایران در سطح شورای امنیت است و از سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در چنین نشستی هیچ واهمه‌ای ندارد.»