دستاورد سفر لاریجانی به روسیه و بلاروس چه بود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان سفر به کشور‌های روسیه و بلاروس در فرودگاه مهرآباد تهران گفت: مذاکرات و رایزنی‌های خوبی با محور توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با مسئولان روسیه و همچنین بلاروس برگزار شد.

لاریجانی با بیان اینکه رایزنی‌های پارلمانی در پیشبرد روابط بین کشور‌ها بسیار موثر است افزود: در این سفر راه‌های تسهیل روابط تجاری بین ایران و بلاروس مورد بررسی مسئولان و بازرگانان دو کشور قرار گرفته و سازو کار‌هایی نیز در این زمینه مطرح شد که ما در مجلس قطعا برای اجرایی شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و انرژی تصریح کرد: نمایندگان حاضر در این سفر جلسات متعددی را با همتایان خود برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی دوکشور برگزار کردند.

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران و بلاروس روابط دوستانه و صمیمانه‌ای را با هم دارند گفت: باید از ظرفیت‌های مشترک بین دو کشور برای پیشبرد اهداف و تسهیل روابط استفاده مطلوب شود.

وی با بیان اینکه در مسائل بین المللی و مبارزه با تروریسم نظرات مشترکی بین ایران، روسیه و بلاروس وجود دارد گفت: ثبات و امنیت در منطقه تنها با تعامل و همکاری بین کشور‌های منطقه امکان پذیر است.

لاریجانی در پایان افزود: امیدواریم دستاورد‌های این سفر‌ها توسط گروه‌های دوستی پارلمانی بین دو کشور تا حصول نتیجه در چارچوب همکاری‌ها مشخص شده پیگیری شود.